پرستار بریتانیایی بار دیگر بر ویروس ابولا غلبه کرد+عکس

مهرناز زاوه
برای نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۴ بود که پزشکان تشخیص دادند پرستار بریتانیایی خانم کافرکین در شرایطی که مشغول کار برای درمان سرطان در سیرالئون بود، به ویروس ابولا مبتلا شد.

برای نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۴ بود که پزشکان تشخیص دادند پرستار بریتانیایی خانم کافرکین در شرایطی که مشغول کار برای درمان سرطان در سیرالئون بود، به ویروس ابولا مبتلا شد. او در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۵ به خاطر تب خونریزی‌دهنده‌ی ابولا مورد مداوا قرار گرفت و از بیمارستان مرخص شد. اما در ماه اکتبر، مجبور شد دوباره در بخش مراقبت‌های ویژه‌ی بیمارستان بستری شود چرا که ویروس به مغزش نفوذ کرده و باعث شد که او به مننژیت کشنده‌ای مبتلا شود.


در حالیکه این نخستین شواهدی است که نشان می‌دهد ویروس ابولا منجر به مننژیت شده است، شواهد دیگر حاکی از آن است که این ویروس می‌تواند در بخش‌های مختلف بدن فردی پنهان شود که یک بار از بیماری ویروسی ابولا نجات یافته است. مثلا در یک مورد پزشکان ویروس زنده‌ی ابولا را در چشم بیماری یافتند که دو ماه از بهبودی او گذشته بود.


وقتی این خانم دوباره در بیمارستان بستری شد، پزشکان او را با آنتی‌ویروسی به نام GS5734 مداوا کردند و در روز پنجشنبه ایشان از بیمارستان مرخص شد. آنها گفتند که او را به بیمارستان گلاسکو در اسکاتلند در نزدیکی خانه‌اش منتقل کرده‌اند. یکی از افراد تیم پزشکی گفت: ما از این مسئله خوشحالیم که ویروس ابولا به کلی در بدن پائولین از بین رفته و می‌تواند در سلامت کامل به خانه‌اش بازگردد. خودش می‌گوید: برای دومین بار پرستاران از بخش‌های مختلف بیمارستان به شکلی باورنکردنی دور و بر من بودند و به سختی تلاش می‌کردند تا بهبود پیدا کنم و من همیشه سپاسگزار آنها هستم.
(منبع: dailymail)

این پرستار ارتش با خوردن یک میوه از ویروس ابولا نجات پیدا کرد+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ