کلم بخورید، لاغر شوید

مهرناز زاوه
برخی از مواد غذایی نه تنها باعث بهبود سلامتی می‌شوند، بلکه شما را در کاهش وزن نیز یاری می‌کنند. کلم یکی از غذاهایی است که شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد.

با وجود برنامه‌های غذایی متنوعی که برای کاهش وزن وجود دارد، انتخاب یک رژیم غذایی سالم برای کم کردن وزن کار دشواری است. یک برنامه غذایی طبیعی که نیازی به خرید بسته‌های غذایی آمده و گران‌قیمت نداشته باشد، بهترین گزینه خواهد بود. برخی از مواد غذایی نه تنها باعث بهبود سلامتی می‌شوند، بلکه شما را در کاهش وزن نیز یاری می‌کنند. کلم یکی از غذاهایی است که شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد.
خوردن کلم برای کم کردن وزن از وقتی بر سر زبان‌ها افتاد که سوپ کلم به عنوان یک غذای سالم تهیه شد. با این حال، برای بهره‌مندی از فواید این سبزی سالم لازم نیست آن را با سایر اقلام ترکیب کرده و سوپ درست کنید. کلم یکی از غذاهایی است که هضم آن انرژی زیادی می‌طلبد. این سبزی بیش از مقدار کالری‌هایی که دارد، کالری می‌سوزاند!‌ به طور کلی، دلایل بسیاری برای خوردن کلم وجود دارد. این سبزی سالم یک آنتی اکسیدان قوی بوده و سرشار از ویتامین C است. به علاوه، حاوی فیبر است و شما را تا مدتی پس از صرف غذا کاملا سیر نگه می‌دارد. علاوه‌براین، کلم حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ویتامین A و ویتامین K می‌باشد.
کلم به روش‌های مختلفی آماده می‌شود؛ بنابراین تا مدت‌ها از خوردن آن خسته نخواهید شد. نصف فنجان کلم پخته تنها ۱۷ کالری دارد. اگر این مقدار کالری برایتان زیاد است، مقدار کلم را کم کنید یا آن را با سرکه مصرف کنید. کلم سرخ‌شده هم غذای خوشمزه‌ای خواهد بود.
(منبع: shape)

با موز ۳ روزه لاغر شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ