روش‌های ساده برای جلوگیری از بروز ریشه کنار ناخن

مهرناز زاوه
بیرون زدن ریشه کنار ناخن می‌تواند برداشتن قلم و خودکار را نیز برایتان دشوار سازد. حتی اگر به طور منظم ناخن‌هایتان را مانیکور کنید، باز هم ممکن است با معضلاتی مواجه شوید.

بیرون زدن ریشه کنار ناخن می‌تواند برداشتن قلم و خودکار را نیز برایتان دشوار سازد. حتی اگر به طور منظم ناخن‌هایتان را مانیکور کنید، باز هم ممکن است با معضلاتی مواجه شوید. زمانی که ریشه کنار ناخن بروز پیدا کند، راهی جز بستن نوک انگشت‌ها و منتظر ماندن تا رفع آن نخواهید داشت.
اما چرا؟ شاید شما هم فکر کنید چون همیشه دست‌ها و پوست اطراف ناخن‌هایتان خشک است، ریشه کنار ناخن بیرون می‌زند. اما دبورا لیپمن، مانیکوریست مشهور معتقد چون بیشتر افراد به ناخن‌هایشان به خوبی رسیدگی نمی‌کنند، دچار این مشکل می‌شوند.
دستانتان را مرطوب نگه دارید، همانطور که صورتتان را می‌شورید و مرطوب نگه می‌دارید. همیشه یک قوطی کرم در کنار سینک روشویی یا میز کار خود بگذارید تا پس از شستن دست‌ها از آن برای مرطوب کردن انگشتانتان استفاده کنید. ماساژ دادن انگشت‌ها و پوست اطراف ناخن به رشد هرچه بهتر ناخن‌ها کمک کرده و باعث افزایش جریان خون در سطح زیرین ناخن‌ها می‌شود. این کار باعث می‌شود که ناخن‌هایتان بدون آرایش زیبا و درخشان جلوه کنند. 
ریشه کنار ناخن از رشد باکتری‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد؛ بنابراین از کندن آن خودداری کنید. در عوض می‌توانید از کرم‌های نرم کننده کوتیکول برای جلوگیری از ریشه ریشه شدن کنار ناخن‌ها استفاده کنید. با این کار، آسیبی به ناخن‌ها وارد نمی‌شود. اگر زیاد با این مشکل مواجه می‌شوید، انگشتان دست خود را با استفاده از روغن جوجوبا یا روغن نارگیل ماساژ دهید. کافی است یک‌بار در هفته این کار را انجام دهید، تا دیگر با ریشه ریشه شدن کنار ناخن‌ها مواجه نشوید. 
(منبع: medicinenet)

مانیکور و پدیکور کردن ناخن ها مفید است و یا مضر؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ