پوست دختر مبتلا به اگزما، به خاطر واکنش وحشتناک به دارو شبیه خرچنگ دریایی شد+عکس

مهرناز زاوه
خانم تایلا مکلوسکی دچار اگزمای شدید پوستی بود و پزشک به او گفت که از کرم‌های استروئیدی استفاده کند. این دختر ۲۳ ساله بعد از استفاده از ۱۲ قوطی از این کرم در هفته٬ شبیه خرچنگ دریایی شد.

خانم تایلا مکلوسکی دچار اگزمای شدید پوستی بود و پزشک به او گفت که از کرم‌های استروئیدی استفاده کند. این دختر ۲۳ ساله بعد از استفاده از ۱۲ قوطی از این کرم در هفته٬ شبیه خرچنگ دریایی شد. 
خودش می‌گوید: شبیه یک خرچنگ قرمز شده بودم و حس می‌کردم انگار پوستم پخته شده و آن هم به خاطر استفاده‌ی مداوم از کرم‌های استروئیدی بود که پزشک برایم تجویز کرده بود. در واقع تجویزی که فکر می‌کردم باعث بهتر شدن زندگی‌ام می‌شود اما به بدبختی‌ام انجامید.
او متوجه شد که نمی‌تواند بخوابد و به خاطر واکنش پوستی‌اش قادر نیست زیاد حرکت کند و مجبور شد به خاطر این وضعیت٬ کارش را ترک کند. بعضی از روزها به قدری پوستش حساس می‌شود که تنها می‌تواند با کمک مادرش لباس بپوشد.


کرم‌های استروئیدی٬ کورتیکواستروئیدهای موضعی یا استروئیدها در واقع کرم‌ها٬ ژل‌ها و یا روغن‌هایی هستند که حاوی کورتیکواستروئیدند؛ هورمون‌هایی که می‌توانند باعث کاهش التهاب شده٬ فعالیت سیستم ایمنی بدن را متوقف کرده و رگ‌های خونی را باریک کنند. هدف اصلی آنها کاهش التهاب پوستی و آماس آن است.

  
این خانم بعد از تشخیص اگزما در زمان بچگی٬ مرتبا از این کرم‌ها استفاده می‌کرد. سازمان خدمات سلامت ملی توصیه کرده که این نوع کرم‌ها تنها باید یک یا دو بار در روز و آن هم فقط چند روز هفته استفاده شود. او بعد از مشکلاتی که برای پوستش پیش آمد نزد دکتر رفت و دکتر گفت که میزان بیشتری از این کرم‌ها مصرف کند. او هفتگی ۱۲ قوطی از این کرم‌ها مصرف می‌کرد و کار به جایی رسید که شرایط پوستش بسیار وخیم شد.
خلاصه به یک متخصص پوست مراجعه کرد که این کرم استروئیدی را از او گرفت و به جایش او را با استفاده از طب گیاهی درمان کرد. در حال حاضر پوستش خیلی خوب شده و دیگر هیچ وقت از کرم‌های استروئیدی استفاده نخواهد کرد.
(منبع: dailymail)

این دختر صورت ندارد+تصاویر تکان‌دهنده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ