آیا «چوب» منبع غذایی مناسبی است؟

مهرناز زاوه
یک شرکت نساجی که الیاف ریون تولید می‌کند، تصمیم گرفته که از فناوری تولید پارچه برای تهیه رشته فرنگی از خمیر چوب استفاده کند.

ژاپن در سال‌های اخیر محصولات جالب و متنوعی را به بازار عرضه است؛ از چوب سلفی گرفته تا رشته فرنگی چوبی! یک شرکت نساجی که الیاف ریون تولید می‌کند، تصمیم گرفته که از فناوری تولید پارچه برای تهیه رشته فرنگی از خمیر چوب استفاده کند.
شرکت نساجی اومیکنشی در اوزاکا، در تلاش است که سلولزهای غیر قابل هضم را پس از ترکیب با کوننیاکو به آرد غنی‌شده تبدیل کند. کوننیاکو، که در ژاپن به عنوان «زبان شیطان» شناخته می‌شود، گیاهی شبیه سیب‌زمینی است که در تهیه رشته فرنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محصول نهایی اومیکنشی فاقد گلوتن بوده و کربوهیدرات اندکی دارد. هر پوند از آرد تولیدی این شرکت تنها ۲۷ کالری دارد. در حالیکه هر پوند آرد گندم از ۱.۵۳۸ برخوردار است.
اومیکنشی در سال ۲۰۱۳ فروشی معادل ۱.۲ تریلیون ین داشته است. به گزارش سازمان امور مصرف‌کنندگان ژاپن، این مبلغ بیش از فروش کل دو دهه اخیر بوده است. تاکاشی آسامی، مدیر راهبردی شرکت اومیکنشی  معتقد است که این شرکت در صنعت غذایی موفق‌تر خواهد بود.
سطح تقاضا در عرصه صنایع غذایی بسیار بالا است؛ در مقابل، بازار پارچه ژاپن تا حد زیادی اشباع شده و در سال‌های اخیر از افزایش واردات ضربه خورده است. به گفته آسامی، خمیر چوب به عطر و طعم رشته فرنگی افزوده و بافت بهتری به آن می‌بخشد.
شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن با وضع قوانینی به تولیدکنندگان عرصه غذایی اجازه داده است که بدون نیاز به تایید وزارت بهداشت، محصولاتی را برای ارتقای سطح سلامت مصرف‌کنندگان تولید کنند. در پایان ماه گذشته، ۱۲۰ شرکت جدید در زمینه تولید مواد غذایی به ثبت رسیدند. ۴۳ تولیدکننده ثبت‌نام‌شده تا به حال تجربه‌ای در زمینه تولید مواد غذایی نداشته‌اند.
(منبع: medicinenet)

کاهش وزن با رژیم ژاپنی «نفس عمیق»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ