هیچ رژیم غذایی مناسب تمام افراد نیست

مهرناز زاوه
بستنی و پیتزا دو نمونه از خوراکی‌هایی هستند که باعث افزایش سطح قند خون در افراد می‌شوند؛ تاثیر این دو ماده غذایی در تمام افراد یکسان نیست.

وقتی رژیم دارید اما موفق به کاهش وزن نمی‌شوید، به شما می‌گویند که اراده ندارید. با این حال، رژیم‌های غذایی اتکینز، دوکان و یا ۵:۲ بیش از سایر برنامه‌ها و رژیم‌های غذایی به افراد کمک می‌کنند که به وزن ایده‌آل خود دست یابند.
به گفته محققان، افرادی که به دلیل عدم کنترل غذایی قادر به کاهش وزن نیستند، اغلب از مشاوران اشتباهی کمک می‌گیرند. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که بدن انسان در واکنش به مواد غذایی خاص مانند پیتزا، نان، و بستنی بسیار متفاوت عمل می‌کند.
بررسی‌ها حاکی از آن هستند که حتی مواد غذایی سالم مانند گوجه فرنگی نیز ممکن است به افزایش سطح قند خون در افراد منجر شوند. افراد واکنش‌های متفاوتی نسبت به مواد غذایی حاوی نشاسته دارند. به طور کلی، برخی از افراد حساسیت بیشتری به کربوهیدرات‌ها دارند. به علاوه، مصرف چربی در برخی از افراد به افزایش سطح قند خون منجر می‌شود؛ در حالیکه مصرف چربی در بسیاری از افراد اثر چندانی ندارد.
بستنی و پیتزا دو نمونه از خوراکی‌هایی هستند که باعث افزایش سطح قند خون در افراد می‌شوند؛ تاثیر این دو ماده غذایی در تمام افراد یکسان نیست. با این حال، اضافه وزن تنها مشکل موجود نیست. افزایش سطح قند خون باعث ابتلا به دیابت شده و خطر بروز بیماری‌های قلبی، اختلالات کبد، اضافه وزن و چاقی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. محققان بر این باورند که داشتن یک برنامه غذایی منحصر به فرد به افراد کمک خواهد کرد که به نتایج دلخواه خود دست یابند.
(منبع: shape)

چطور بدون رژیم غذایی می توان لاغر شد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ