شایع‌ترین مشکلات پوستی صورت

mojtaba
الو دکتر- برآمدگی‌ها و لکه‌های آزاردهنده روی صورت همیشه به خاطر ایجاد جوش رخ نمی‌دهد.

برآمدگی‌ها و لکه‌های آزاردهنده روی صورت همیشه به خاطر ایجاد جوش رخ نمی‌دهد. در اینجا به سایر عوامل آزاردهنده‌ی پوستی اشاره می‌کنیم و به راهکارهایی برای از بین بردن آن‌ها می‌پردازیم.
جوش روزاسه

نوعی کهیر مزمن است که منجر به ایجاد نقاط قرمز و قله‌مانندی می‌شود و این به خاطر تولید زیاد چربی پوست رخ می‌دهد. تماس زیاد با نور خورشید، استرس، غذاهای تند و دوش آب داغ علائم شایع روزاسه هستند. سعی کنید تماس با این موارد را کم کرده و از کرم SPF 30 به طور روزانه استفاده کنید. اگر شرایط بدتر شد، به احتمال زیاد متخصص پوست برایتان کرمهای موضعی یا آنتی بیوتیک خوراکی تجویز خواهد کرد.

غدد چربی سباسه
این غده‌ها، در واقع غدد چربی بزرگ‌شده‌ای هستند که اغلب روی پیشانی و گونه‌ها ایجاد شده و ظاهرشان چرب است. رنگ آن‌ها ممکن است همرنگ پوست بوده یا زرد باشد. لایه‌سابی و استفاده از محصولات کنترل‌کننده‌ی میزان چربی پوست می‌تواند باعث کاهش این برآمدگی‌ها شده و محصولات حاوی رتینول هم می‌تواند آنها را از بین ببرد.
میلیا
این کیست‌های سفت و کوچک و تقریباً صدفی‌رنگ اغلب در اطراف مژه‌ها و گونه‌ها بیرون می‌آید و حاوی کراتین (پروتئین پوست) است. معمولاً شکل‌شان به گونه‌ای است که شاید دوست داشته باشید آن‌ها را بچلانید، اما این کار تنها باعث ایجاد زخم می‌شود. این کیست‌ها اغلب خودشان ظرف چند ماه از بین می‌روند و می‌توانید برای تسریع این روند از کرم‌های رتینوید استفاده کنید. استفاده از کمپرس‌های آب گرم هم راهکار مفیدی است.
اگزما
از هر پنج نفر، یک نفر در دورهای از زندگی دچار مشکل خشکی پوست همراه با خارش و قرمزی آن میشود که به آن اگزمای پوست می‌گویند. برای کاهش اگزما، از صابون‌های تحریک‌کننده خودداری کرده و تا حد امکان سعی کنید از محصولات مراقب پوستی استفاده کنید که مواد معطر نداشته و همیشه پوست‌تان را مرطوب نگه دارید. 
(منبع: mayoclinic)

بهترین شوینده پوست صورت را می‌شناسید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ