آیا حذف یک وعده غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند؟

مهرناز زاوه
اه‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد و افراد مختلف، از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. فرقی نمی‌کند که رژیمتان حاوی چربی کمی بوده، یا پروتئینش زیاد و کربوهیدراتش کم باشد، در هر حال هدف این است که میزان مصرف کالریتان را کم کرده و احساس گرسنگی نداشته باشید.

راه‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد و افراد مختلف، از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. فرقی نمی‌کند که رژیمتان حاوی چربی کمی بوده، یا پروتئینش زیاد و کربوهیدراتش کم باشد، در هر حال هدف این است که میزان مصرف کالریتان را کم کرده و احساس گرسنگی نداشته باشید. در اینجا به روش‌هایی برای کاهش وزن اشاره می‌کنیم.
۱.حفظ یک برنامه‌ی غذایی
بسیاری از افراد عادات غذایی خود را تغییر داده یا وقتی رژیم می‌گیرند، چندان به برنامه‌ی غذایی توجه نمی‌کنند و این باعث می‌شود که ورزشی که می‌کنید هم بی‌تأثیر باشد. بهتر است کوچکترین چیزهایی را که میخورید بنویسید تا بفهمید که کجا کالری بیشتری مصرف می‌کنید تا بتوانید تغییرات لازم را در رژیمتان ایجاد کنید.
۲.تغییرات کوچکی که از پس‌ آنها بر می‌آیید
این تغییرات می‌تواند مواردی از این دست باشد: انتخاب یک رژیم غذایی کم‌چرب یا کم‌کالری، یا گزینه‌ی سبزیجات و گیاهان، کم کردن مصرف نان و پاستا، مصرف اسنک‌های مغذی و سالم که حاوی شیرینی‌های طبیعی است و پر کردن ظرف از سبزیجات.
۳.افزایش مصرف فیبر و پروتئین
برای آنکه احساس اشباع بودن داشته باشید، مصرف فیبر و پروتئین را افزایش دهید. سعی کنید با هر وعده‌ی غذایی، حتما پروتئین بخورید و اگر کربوهیدرات مصرف می‌کنید حتما همراه با آن فیبر بخورید، غذاهایی مانند برنج قهوه‌ای یا رشته‌های گندم سیاه.
۴.حواستان به شیوه و برنامه‌تان باشد
عدم توجه به آنچه که می‌خورید باعث می‌شود که بخواهید بیشتر غذا بخورید. تجربه نشان داده افرادی که با آگاهی بیشتری غذا می‌خورند، کالری کمتری مصرف می‌کنند. برای غذا خوردن خود زمان تعیین کنید، مهم نیست که چقدر سرتان شلوغ باشد، همه‌ی ما باید ۲۰ دقیقه برای غذا خوردن وقت بگذاریم.
۵.هیچ وعده‌ای را حذف نکنید
گاهی ممکن است با خودتان فکر کنید که اگر یک وعده‌ی غذایی را حذف کنید، کالری کمتری مصرف خواهید کرد. اما شکمِ خالی و کم بودن میزان قند خون احتمال زیاد شدن ویار و غذا خوردن بیشتر و تغییر مزاج و نفخ را افزایش داده و کمتر به کاهش وزن کمک می‌کند.
(منبع: Shape)

چطور بدون رژیم غذایی می توان لاغر شد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ