جملاتی که هرگز نباید به فرد مبتلا به پسوریاسیس بگویید

مهرناز زاوه
حرف زدن با کسی که از یک بیماری رنج می‌برد درست مثل راه رفتن در میدان مین است. خصوصا وقتی پای بیماری‌های بسیار آشکاری مانند پسوریاسیس در میان باشد.

حرف زدن با کسی که از یک بیماری رنج می‌برد درست مثل راه رفتن در میدان مین است. خصوصا وقتی پای بیماری‌های بسیار آشکاری مانند پسوریاسیس در میان باشد. ما از یک سری  افرادی که پسوریاسیس داشتند و پرستاران آنها پرسیدیم که چه حرف‌هایی از جانب سایر افراد باعث عصبانیت آنها در دوره‌ی این بیماری می‌شود. سعی کنید از گفتن این حرف‌ها خودداری کنید.
جمله: من حتی یک لکه هم نمی‌بینم
چرا باعث عصبانیت می‌شود: دوست بیمار شما می‌داند که دارید دروغ می‌گویید. سوای اینها، آیا واقعا می‌توان آن لکه‌های قرمز پوستی را نادیده گرفت؟ یکی از این بیماران می‌گوید: وقتی این جمله را میشنوم احساس میکنم دیگران نه تنها من را درک نمیکنند بلکه با من صادق هم نیستند.
جمله:اگر شلوار بلندتر بپوشی راحت‌تر خواهی بود
چرا باعث عصبانیت می‌شود: بیمار ۵۳ ساله‌ای که ده سال است از پسوریاسیس رنج می‌برد می‌گوید: وقتی شما دچار پسوریاسیس هستید، باید با بدنتان رابطه‌ی خوبی داشته باشید. این قضیه مدتی برایم به طول انجامید، اما حالا خوشحالم که پوستم را به دیگران نشان می‌دهم، حتی از زیر لباس‌های کوتاه.
جمله: عمه‌ی من هم این بیماری را داشت و خودش را درمان کرد
چرا باعث عصبانیت می‌شود: درمانی برای پسوریاسیس وجود ندارد و اینکه مردم این مسئله را درک نمی‌کنند واقعا آزاردهنده است. از آن بدتر، درمان‌های خانگی پیشنهادی آنهاست. اگر می‌خواهید کمک حال این افراد باشید بهتر است برایشان وقت دکتر بگیرید.
جمله: همه‌اش یک کهیر پوستی است
چرا باعث عصبانیت می‌شود: نه تنها این جمله غلط است، بلکه نشان می‌دهد پسوریاسیس اصلا حادتر از خشکی پوست یا کورک نیست. در واقع پسوریاسیس باعث التهاب پوستی و التهاب درونی بدن می‌شود، و این مسئله فرد بیمار را در معرض ابتلا به سایر بیماری‌ها قرار می‌دهد. در واقع بیمارانی که پسوریاسیس دارند احتمال بروز بیماری‌های قلبی ۵۸ درصد و سکته‌ی مغزی ۴۳ درصد در آنها بیشتر است.
(منبع: webmd)

نقش تغییر سبک زندگی در مقابله با پسوریازیس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ