نکات عجیبی که دندان‌هایتان به شما می‌گویند

مهرناز زاوه
ممکن است ببینید دندان‌هایتان روی هم قرار گرفته‌اند یا متوجه شوید که لثه‌تان می‌سوزد. معمولا اینجور مواقع با خود می‌گویید که چیزی نیست و خودش خوب می‌شود. اما باید بدانید که همین مشکلات کوچک نشان می‌دهد که دهانتان از شما تقاضای کمک دارد.

ممکن است ببینید دندان‌هایتان روی هم قرار گرفته‌اند یا متوجه شوید که لثه‌تان می‌سوزد. معمولا اینجور مواقع با خود می‌گویید که چیزی نیست و خودش خوب می‌شود. اما باید بدانید که همین مشکلات کوچک نشان می‌دهد که دهانتان از شما تقاضای کمک دارد. در اینجا به نکاتی در همین رابطه اشاره می‌کنیم:
درد شدید دندان‌ها
اگر هنگام روی هم گذاشتن دندان‌ها، در یک یا چند تا از آنها درد شدید احساس کردید، احتمالا دچار پوسیدگی دندانی شده یا آنکه دندانتان سوراخ شده است. علت آن، باکتری خاصی است که قند را از رژیم غذایی شما گرفته و آن را به اسید تبدیل می‌کند و همین اسید باعث پوسیدگی دندان می‌شود یا ممکن است دندان را سوراخ کند.
درد مداوم دندان‌ها
اگر درد دندان‌ها بیش از یک هفته ادامه داشت، می‌تواند نشانه‌ی دندان‌قروچه یا فشار دادن دندان‌ها روی هم باشد. اگر مشکلتان همین بود، باید از حفاظ‌های دندانی هنگام خواب استفاده کنید.
زردی یا لکه‌دار شدن دندان‌ها
دندان‌ زرد یا لکه‌دار هرگز مسبب بیماری یا مشکل حاد دندانی نیست. این لکه‌ها به خاطر نوشیدن قهوه، چای، شراب و یا سایر مایعاتی است که باعث ایجاد لکه روی دندان می‌شود. بهترین کار این است که بعد از خوردن این مایعات و به منظور پیشگیری از بروز لکه روی دندان‌ها، حتما آنها را شستشو دهید.
شل شدن یا کج و معوج شدن ناگهانی دندان‌ها
اگر دندان‌هایتان شل یا کج و معوج شده یا به ناگهان افتاد، نیازی نیست حتما پیش پزشک بروید تا به شما بگوید مشکل بزرگی برایتان پیش آمده است. این اتفاقات معمولا به خاطر بیماری‌های لثوی رخ می‌دهد که منجر به از بین رفتن استخوان در اطراف دندان‌ها و فک می‌شود. اگر نظافت دندان‌هایتان را به طور مرتب رعایت نکنید ( یعنی دوبار در روز آن را نشوئید، هر روز نخ دندان نزنید، و دو بار در سال پیش پزشک برای چک‌آپ نروید) باکتری‌های موجود روی دندان‌هایتان لایه‌ی نازکی به نام جرم ایجاد می کنند که به مرور سفت‌تر شده و می‌تواند به لثه سرایت کرده و عفونت ایجاد کند.
(منبع: dailymail)

درمان خانگی برای سفیدکردن دندان با ریحان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ