مراقبت‌های روزانه برای داشتن پوستی بدون نقص

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد که اگر نمی‌توانید گوشی آیفون خود را از دستتان جدا کنید، پس بهتر است بدانید که مواد زائد عفونی بسیاری از همین راه وارد پوستتان می‌شود که به مراتب از مواد آلوده‌ی یک توالت عمومی بیشتر و مضرتر است.

اگر به دنبال راهکارهایی برای رفع چین و چروک صورتتان بوده و دوست دارید پوست شاداب و درخشانی داشته باشید، پس بهتر است به راهکارهای پیشنهادی ما عمل کنید:
۱.تلفن هوشمندتان را پاکسازی کنید
تحقیقات نشان می‌دهد که اگر نمی‌توانید گوشی آیفون خود را از دستتان جدا کنید، پس بهتر است بدانید که مواد زائد عفونی بسیاری از همین راه وارد پوستتان می‌شود که به مراتب از مواد آلوده‌ی یک توالت عمومی بیشتر و مضرتر است. در واقع صفحه‌ی تاچ اسکرین گوشی شما بهترین مکان برای پخش شدن ویروس‌ها بوده که ممکن است با عطسه آن را به فرد دیگری هم منتقل کنید. برای تمیز نگه داشتن گوشی، آن را با یک تمیزکننده‌ی ضدباکتری چند بار در روز تمیز کنید.
۲.پوستتان را در وضعیت مناسبی قرار دهید
ترتیب استفاده از محصولات بهداشتی شما به مراتب از نوع خود محصولات بسیار مهمتر است. سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که ترکیبات آن بتواند خیلی سریع و عمیق پوست را شسته و آن را خشک کند. اگر از بیش از یک محصول استفاده می‌کنید (مثلا یک سرم آنتی اکسیدان و رتین‌آ) سعی کنید از آنکه غلظت کمتری دارد اول استفاده کنید. در واقع هرچیزی که راحت‌تر با آب حل می‌شود باید اول مورد استفاده قرار گیرد. با این کار، کرمی که غلیظ‌تر و سنگین‌تر است می‌تواند ترکیبات محصول سبک‌تر را بپوشاند و مانع از نفوذ میکروب به پوست شود.
۳.از محصولات لبنی در رژیم غذاییتان استفاده کنید
محصولات لبنی حاوی هورمون‌های گاوی هستند که باعث تحریک غده‌های تولید روغن و منافذ پوستتان می‌شود. سعی کنید حواستان به لبنیات مخفی در غذاها مانند مواد روی سالاد، پروتئین‌ها و شِیک‌ها باشد. هورمون‌های گاوی سرشار از چربی بوده و بهترین گزینه برای پوست محسوب می‌شوند.
۴.از رتینول استفاده کنید
محققان می‌گویند همه باید از رتینول استفاده کنند. در واقع رتینول‌ها باعث تغییر ساختار پوست شده و تولید کلاژن را افزایش داده و به سفتی و جوانی پوست کمک می‌کند. بسیاری از متخصصان پوست معتقدند که اگر تنها از یک محصول با خاصیت ضدسالخوردگی استفاده کنید، تجویز رتین‌آ گزینه‌ای فوق‌العاده خواهد بود و می‌تواند در بین سایر محصولات ضدآفتاب، از رشد سلول‌های سرطانی در پوست پیشگیری کند.
(منبع: dailymail)

توصیه‌های دکتر لنسر، پزشک متخصص پوست کیم کارداشیان برای داشتن پوستی درخشان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ