ایجاد بیوژل‌های هوشمند که قادرند تومورهای پیشرفته سرطانی را بکشند

مهرناز زاوه
حققان می‌گویند میزان مقاومت بیوژل جدید آنها به نحوی است که می‌تواند با سلول‌های ایمنی ضدسرطان سازگار شود و پیوند بخورد.

محققان می‌گویند میزان مقاومت بیوژل جدید آنها به نحوی است که می‌تواند با سلول‌های ایمنی ضدسرطان سازگار شود و پیوند بخورد. در واقع این بیوژل سلول‌ها یا داروهای ضدسرطانی را قادر می‌سازد تا مستقیما به تومور سرطانی تزریق شوند به جای آنکه به جریان خون بروند.
ایمنی درمانی یک روش درمانی نسبتا جدید بوده که با استفاده از سیستم ایمنی یا بخشی از آن به منظور مبارزه با بیماری‌ها انجام می‌شود. یک نوع ایمنی درمانی که به آن ایمنی درمانی تطبیقی با استفاده از سلول گفته می‌شود با استفاده از سلول‌های ایمنی ضدسرطان برای درمان سرطان صورت می‌گیرد. هدف این روش٬ افزایش میزان لیمفوزیت‌های T یا همان سلول‌های T در بدن است. این سلول‌ها می‌توانند سلول‌های سرطانی را از بین ببرند٬ اما تعداد آنها برای از بین بردن سرطان کافی نیست. بنابراین در ایمنی‌ درمانی تطبیقی سلولی٬ به سلول‌های T بیشتری نیاز داریم تا در آزمایشگاه از نمونه‌ی سلولی بیماران آنها را گرفته و تکثیر کرده و دوباره آنها را به بدنشان تزریق کنیم.
منابع سلولی برای مبارزه با سرطان
پروفسور لاپوینته معتقد است که از مزیت‌های بیوژل‌های تزریقی آن است که به تعداد کمی سلول‌های T نیاز دارد. در واقع با استفاده از آنها ما فقط به چند میلیون سلول T نیاز داریم به جای چند میلیارد. محققان می‌گویند که این ژل غیرسمی بوده و می‌تواند شرایط مطلوبی را ایجاد کند که در آن سلول‌های ایمنی کپسولی‌شده می‌توانند رشد کرده و تکثیر یابند. محققان موفق شدند که بیوژل‌های هوشمند را در مدل‌های گوناگونی از تومورهای سرطانی از جمله سرطان پوست و سرطان کلیه با موفقیت آزمایش کنند. پروفسور لاپوینته در ادامه گفت: لیمفوزیت‌های T در این ژل بسیار پرکاربرد بوده و می‌توانند به مدت ۲ تا ۳ هفته رشد کنند و از طریق این ژل منتشر شده و سلول‌های سرطانی را بکشند.
(منبع: medicinenet)

تشخیص سرطان پوست از روی عکس سلفی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ