رایج‌ترین دردهای ناشی از پیاده‌روی و روش‌های مقابله با آنها-قسمت اول

مهرناز زاوه
همه ما پیاده‌روی را به عنوان یکی از بی‌خطرترین و آسان‌ترین ورزش‌ها می‌شناسیم، پس چرا باید زحمت خواندن خطرات آن را به خود بدهید؟

همه ما پیاده‌روی را به عنوان یکی از بی‌خطرترین و آسان‌ترین ورزش‌ها می‌شناسیم، پس چرا باید زحمت خواندن خطرات آن را به خود بدهید؟
زیرا درد پای بی‌گناه شما می‌تواند به یک مشکل مزمن تبدیل شود. سالانه حدود ۲۵۰ هزار نفر به خاطر درد ناشی از پیاده‌روی و یا آسیب‌های ورزشی که از قدیم برایشان مانده گله می‌کنند. مشکلات اولیه ناشی از این آسیب‌ها بسیار ناراحت کننده است، اما آسیب اصلی مربط به اتفاقات بعد از آن خواهد بود. ورزش کردن را متوقف می‌کنید، انگیزه‌تان را از دست می‌دهید و به زودی دچار اضافه وزن می‌شوید. برای اطمینان از اینکه آسیب ناشی از پیاده‌روی شما را از رسیدن به هدفتان برای تناسب اندام و کاهش وزن باز نمی‌دارد، از کارشناسان برجسته‌ای درباره چگونگی جلوگیری از دردهای رایج ناشی از پیاده‌روی کمک گرفتیم.
۱.فاسئیت پلانتار یا التهاب پاشنه پا
علائم:حساس شدن پاشنه و نقاط تحتانی پا
فاشیای پلانتار یا همان پاشنه پا یک بافت استخوانی است که در کف پا قرار گرفته است. اگر این بافت استخوانی که وظیفه جذب شوک‌های وارده به پا را بر عهده دارد کشیده شود، پاشنه پا دچار پارگی‌های خفیف می‌شود. پارگی این بافت باعث می‌شود که پاشنه پا در یک واکنش دفاعی سفت و سخت شود؛ امری که موجب التهاب و دردناک شدن آن می‌شود. پیاده‌روی با پوشیدن کفش‌های نامناسب به این مشکل دامن می‌زند.
برای رفع التهاب پاشنه پا چه باید کرد: به محض سفت شدن پاشنه پا، این تمرین کششی را انجام دهید: روی زمین بنشینید و پاشنه آسیب دیده را در مقابل ران قرار دهید. سپس انگشتان پای آسیب دیده را به کمک دست به سمت بیرون بکشید تا زمانی که کشش به آخرین سطح ممکن برسد.
۲.فرورفتن ناخن پا در گوشت
علائم: احساس درد و تورم در اطراف انگشتان پا
فرورفتگی ناخن زمانی رخ می‌دهد که گوشه‌های ناخن پا به سمت داخل رشد می‌کنند. این مسئله باعث دردناک شدن بافت اطراف ناخن‌ها شده و به آنها فشار مضاعفی وارد می‌کند.
برای رفع فرورفتگی ناخن پا در گوشت چه باید کرد: کفشی بخرید که پایتان در آن آزاد باشد. از آنجایی که پاها در حین ورزش متورم می‌شوند، بهتر است کفشی با یک سایز بزرگ‌تر بخرید. همچنین می‌توانید برای مانیکور از ناخن‌گیرهای مخصوص پا (نه ناخن‌گیرهای معمولی و قیچی) برای گرد کردن اطراف ناخن‌ها استفاده کنید.
(منبع: Shape)

نتایج باور نکردنی ۳۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ