رایج‌ترین دردهای ناشی از پیاده‌روی و روش‌های مقابله با آنها-قسمت دوم

مهرناز زاوه
افرادی که کف پای صاف دارند و یا از آرتروز رنج می‌برند، بیش از سایرین در معرض بروز پینه پا قرار دارند.

در بخش اول این مطلب لزوم شناسایی دردهای ناشی از پیاده‌روی و درمان آنها را برایتان گفتیم. در اینجا با موارد دیگری که ممکن است در نتیجه‌ی پیاده‌روی برایتان رخ دهد آشنا می‌شوید.
۳. پینه پا
علائم: حساس درد در اطراف انگشت شست پا
پینه پا زمانی ایجاد می‌شود که استخوان مفصل در قسمت بیرونی انگشت شست یا انگشت کوچک پا از جای خود کمی منحرف شده و به تورم این بخش از پا منجر شود. افرادی که کف پای صاف دارند و یا از آرتروز رنج می‌برند، بیش از سایرین در معرض بروز پینه پا قرار دارند.
برای رفع پینه پا چه باید کرد: کفشی بپوشید که قسمت جلوی آن پهن‌تر باشد. اگر نمی‌خواهید کفش نو بخرید، از یک تعمیرکار بخواهید که کفشتان را کمی گشادتر کند. استفاده از پدهای OTC در ته کفش نیز باعث تسکین انگشتان پا می‌شود. همچنین می‌توانید انگشتان پایتان را به مدت ۲۰ دقیقه یخ‌درمانی کنید تا به طور کامل بی حس شوند. فیزیوتراپی به کمک فراصوت هم باعث کاهش التهاب می‌شود. در موارد حاد، برآمدگی استخوان از طریق جراحی برداشته شده و انحراف استخوان‌ها ترمیم می‌شود.
۴. التهاب تاندون آشیل
علائم: احساس درد در پشت پاشنه و اطراف ساق
تاندون آشیل که ماهیچه ساق پا را به پاشنه متصل می‌کند، یک بخش بسیار حساس است که با پیاده‌روی بیش از اندازه ملتهب می‌شود. خم کردن مکرر پا به هنگام بالا رفتن از سراشیبی و زمین‌های ناهموار نیز باعث تحریک تاندون می‌شود.
برای رفع التهاب تاندون پا چه باید کرد: در موارد خفیف، مسافت پیاده‌روی را کاهش دهید یا به فعالیت‌های دیگر مانند شنا بپردازید. از پیاده‌روی در سراشیبی‌ها خودداری کنید، چون باعث کشیدگی تاندون و افزایش تحریک پذیری آن می‌شود. انجام تمرینات کششی منظم در ناحیه ساق پا از التهاب تاندون آشیل جلوگیری می‌کند.
(منبع: Shape)

اندامی زیبا با ۳۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ