چطور صورت‌ را به بهترین شکل از مواد آرایشی پاک کنیم

مهرناز زاوه
یکی از موارد بسیار مهم برای مراقبت از پوست صورت و جلوگیری از پیری زودرس آن این است که اگر عادت دارید مرتب آرایش کنید، بهتر است روش صحیح پاک کردن آن را هم یاد بگیرید.

یکی از موارد بسیار مهم برای مراقبت از پوست صورت و جلوگیری از پیری زودرس آن این است که اگر عادت دارید مرتب آرایش کنید، بهتر است روش صحیح پاک کردن آن را هم یاد بگیرید.
اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که انگشتان دست برای پاک کردن کامل پوست کافی نیستند. انگشت‌ها قادر به لایه‌برداری نیستند و علاوه‌ بر این، باکتری‌ها در زیر ناخن‌ها جا خوش می‌کنند. بنابراین از پدهای پنبه‌ای یا لیف برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. 
صورتتان را نخراشید؛ بلکه به آرامی مالش دهید، به خصوص اطراف بینی و دور گردن. امتحان کنید؛ از دیدن اینکه صورتتان اینقدر تمیز شده شگفت‌زده خواهید شد. 
از آب ولرم، به جای آب داغ و یا سرد و یخ استفاده کنید. اگر با ابزارآلات مکانیکی سر و کار دارید، از محصول پاک‌کننده کلاریسونیک استفاده کنید که در مقایسه با روش‌های پاک‌سازی دستی عملکرد بهتری در برداشتن ترکیبات، گرد و خاک و روغن از روی پوست دارند. از آنجایی که این روش باعث پاک‌سازی و لایه‌برداری بیشتر پوست می‌شود، امکان نفوذ سرُم‌ها و محصولات درمانی بیشتر خواهد شد. از این رو، سر پاک‌کننده را هر دو یا سه ماه یک‌بار تعویض کرده و یک پاک‌کننده‌ی مناسب با پوست خود انتخاب کنید. اگر در انتخاب خود مردّد هستید، از پاک‌کننده‌ی پوست‌های لطیف استفاده کنید. اگر قادر به خرید محصولات کلاریسونیک نیستید، دستگاه‌های فوق پیشرفته‌ی پاک‌کننده اُلِی در بسیاری از داروخانه‌ها یافت می‌شوند، گزینه‌ی قابل‌قبولی هستند. با هر دستگاهی، همیشه از یک پاک‌کننده‌ی لطیف استفاده کنید.
(منبع: webmd)

چگونه طبیعی آرایش کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ