مردان دارای اضافه وزن با تبعیض روبرو هستند

مهرناز زاوه
نریکا راگز، استاد روانشناسی دانشگاه رایس و دانشگاه کارولینای شمالی (UNCC) و همکارانش در دو مطالعه مجزا به بررسی مسئله تبعیض در استخدام مردان چاق پرداختند تا ببینند آیا مردان هم مانند زنان از تبعیضات مشابهی رنج می‌برند یا خیر.

در تحقیقات قبلی به مسئله تبعیض علیه زنان چاق پرداخته شده، اما توجه چندانی به مردان صورت نگرفته است. انریکا راگز، استاد روانشناسی دانشگاه رایس و دانشگاه کارولینای شمالی (UNCC) و همکارانش در دو مطالعه مجزا به بررسی مسئله تبعیض در استخدام مردان چاق پرداختند تا ببینند آیا مردان هم مانند زنان از تبعیضات مشابهی رنج می‌برند یا خیر.
در مطالعه اول، مردانی که اضافه وزن داشتند جهت استخدام در شغل فروشنده به محل فروشگاه مراجعه کردند. سپس، همان مردان با تغییر قیافه و در ظاهر افرادی چاق مجددا جهت استخدام به فروشگاه مراجعه کردند. در ادامه، مردان تحت مطاله به عنوان مشتری به فروشگاه مراجعه کردند تا واکنش فروشندگان نسبت به آنها مورد بررسی قرار بگیرد.
از مردان حاضر در مطالعه خواسته شد که به رفتار فروشندگان از صفر تا ۶ امتیاز دهند؛ صفر به معنی رفتار بدون تبعیض و ۶ به معنی رفتار کاملا تبعیض‌آمیز خواهد بود. ناظرانی هم که به صورت نامحسوس در حال خرید بودند، مشاهدات خود را ثبت می‌کردند.
نتایج به دست آمده نشان می‌دهند که نوع رفتار فروشندگان با افرادی که اضافه وزن دارند، با سایر افراد متفاوت است. به رفتار فروشندگان در مواجهه با یک فرد چاق امتیاز ۲.۳ و به رفتار آنها در مواجهه با یک فرد متناسب امتیاز ۲ داده شده است. این امتیازها در شرایط استخدام اختلاف بیشتری دارند.
مشاهدات ناظران با امتیازات شرکت‌کنندگان در مطالعه سازگار بوده است. به گفته محققان، اختلاف ۰.۳ ممکن است ناچیز به نظر برسد، اما به لحاظ آماری قابل توجه است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهند که افراد چاق بیش از سایرین با رفتارهای منفی و نامناسب مواجه می‌شوند.
(منبع: NHS)

مردان بعد از پدر شدن به طور متوسط چند کیلوگرم وزن اضافه می کنند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ