روش‌های ساده برای جلوگیری از جوش بزرگسالی

مهرناز زاوه
غذاهای چرب باعث چرب شدن صورت نمی‌شوند، اما برخی غذاها می‌توانند باعث وخیم‌تر شدن یک سری از اختلالات شوند.

جوش بزرگسالی در بین بزرگسالان بسیار شایع بوده اما روش‌های زیادی برای پیشگیری از بروز آنها روی پوست وجود دارد که با هم به چندتا از آنها می‌پردازیم.
خوردن غذای مناسب
غذاهای چرب باعث چرب شدن صورت نمی‌شوند، اما برخی غذاها می‌توانند باعث وخیم‌تر شدن یک سری از اختلال‌ها شوند. کربوهیدرات‌های عالی و بالا بودن میزان قند خون می‌تواند منجر به بروز واکنش‌های التهابی پوست شده و جوش‌ها را ایجاد کند. تحقیقات زیادی نشان داده است که بین مصرف محصولات لبنی و کورک‌ها ارتباطی وجود دارد.
تا آنجایی که می‌توانید سعی کنید استرس خود را کنترل کنید
استرس باعث افزایش التهاب شده که به بروز جوش‌های بزرگسالی می‌انجامد. اگر جوش‌های شما به خاطر استرس رخ می‌دهد، سعی کنید از لوسیونی حاوی اسید سالیسیلیک یا پروکسید بنزویل برای از بین بردن باکتری‌ها به اضافه‌ی کرم مرطوب کننده‌ی ضدجوش بر روی پوست خود استفاده کنید.
هرگز با آرایش صورتتان نخوابید
حواستان باشد که موقع شب صورتتان را با آب گرم بشویید و یا از یک تمیزکننده‌ی ملایم استفاده کرده و آرایشتان را پاک کنید.
از شستشودهنده‌ی صورت حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید
این اسید می‌تواند وارد منافذ شده و مواد زائد پوستی را از بین ببرد. از ژل‌های ضدعفونی‌کننده (که ممکن است حاوی الکل باشند) و همچنین از اسکراب‌های دانه‌ دانه هم استفاده نکنید چون می‌تواند حالت چرب پوست را از بین ببرد.
از قدرت دوگانه استفاده کنید
اگر اسید سالیسیلیک جواب نداد، از محصول دیگری استفاده کنید که حاوی ترکیبی از رتینوید و پروکسید بنزویل باشد. وقتی محققان آداپالن –که نوعی رتینوید است و باعث کاهش التهاب می‌شود- را با پروکسید بنزویل –که می‌تواند باکتری‌هایی را از بین ببرند که عامل ایجاد جوش هستند- ترکیب کردند نتایج آن نشان داد که ظرف ۱۲ هفته میزان جوش‌های صورت افرادی که از این محصول استفاده کردند تا ۵۰ درصد کاهش یافت.
(منبع: webmd)

رژیم غذایی مناسب برای از بین بردن جوش صورت و آکنه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ