در تاریکی مسواک بزنید

akahmadi
پیش از این بارها و بارها به شما گفته‌ایم که بی‌خوابی و کم‌خوابی بدن‌تان را به چه بحران‌هایی وارد می‌کند و بیماری‌های رنگارنگی را به جان‌تان می‌اندازد.

 الو دکتر-پیش از این بارها و بارها به شما گفته‌ایم که بی‌خوابی و کم‌خوابی بدن‌تان را به چه بحران‌هایی وارد می‌کند و بیماری‌های رنگارنگی را به جان‌تان می‌اندازد. این‌بار می‌خواهیم راهی برای پایین آوردن احتمال بی‌خوابی‌تان در شب‌های پیش رو به شما معرفی کنیم. محققان می‌گویند تا زمانی که چراغ‌های خانه روشن است، مغز شما فرمان بیداری و هوشیار بودن را صادر می‌کند. به عبارت دیگر نور تمام تلاشش را می‌کند تا خواب را از سر شما بیرون کند.

دیلی‌میل نوشته است به‌همین دلیل وقتی درست تا قبل از خوابیدن همه چراغ‌های خانه را روشن می‌گذارید، باید مدت‌ها در تختخواب‌تان با خود کلنجار بروید و از این پهلو به آن پهلو شوید. محققان می‌گویند نور چراغ‌های دستشویی حتی بیشتر از نور اتاق نشیمن می‌تواند شما را بی‌خواب کند و به‌همین دلیل توصیه می‌کنند که مسواک قبل از خواب‌تان را، در توالتی تاریک بزنید. به این ترتیب شما در چند دقیقه مسواک زدن به مغزتان برای خاموش شدن کمک می‌کنید و زودتر و عمیق‌تر به‌خواب‌می‌روید.

خبرهای خواندنی و هیجان انگیز سلامت را می توانید در شماره 146 مجله سیب سبز که هم اکنون روی کیوسک است ، بخوانید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ