درمان‌های خانگی مطمئن برای آنفولانزا و سرماخوردگی کودکان-قسمت اول

مهرناز زاوه
فرزند کوچکتان مرتب عطسه می‌کند. اما انجمن پزشکی آمریکا در این مواقع پیشنهاد می‌کند که از داروهای بدون نسخه برای سرماخوردگی و سرفه آن هم برای بچه‌های زیر ۶ ماه استفاده نکنید. پس چاره‌ی کار چیست؟

فرزند کوچکتان مرتب عطسه می‌کند. اما انجمن پزشکی آمریکا در این مواقع پیشنهاد می‌کند که از داروهای بدون نسخه برای سرماخوردگی و سرفه آن هم برای بچه‌های زیر ۶ ماه استفاده نکنید. پس چاره‌ی کار چیست؟
پیشنهاد ما این است که از روش‌های مؤثر و مطمئن و سالم خانگی استفاده کنید. شاید هیچ کدام از آنها باعث کوتاه شدن دوره‌ی مریضی نشود٬ اما کاری می‌کند تا فرزندتان کمی احساس بهتری داشته باشد.
۱.استراحت زیاد
مبارزه با عفونت٬ انرژی زیادی می‌گیرد و می‌تواند بچه را خسته کند. وقتی بچه‌تان استراحت می‌کند٬ در حال بهبود است و این دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارد.
چه باید کرد: وقتی نمی‌خوابد٬ او را به انجام فعالیت‌های آرام و بی‌صدا تشویق کنید. اگر خیلی مریض است٬ برایش کتاب بخوانید یا بگذارید فیلم مورد علاقه‌اش را ببیند.
۲.بخار 
استنشاق بخار باعث تسکین مخاط او در مجرای بینی‌اش می‌شود. یک حمام آب گرم هم می‌تواند برایش بسیار آرام‌بخش باشد.
چه باید کرد: استفاده از یک دستگاه رطوبت‌ساز یا بخارساز خنک‌کننده در شب و هنگام خوابیدن و یا به وقت بازی بچه در تختخواب گزینه‌ای عالی است. بگذارید دوش آب داغ برای چند دقیقه باز باشد و بخار تولید کنید٬ بعد بچه را ببرید تا دوش بگیرد.
۳.قطره‌ی نمک و استفاده از پوار نوزاد
اگر سن فرزندتان کم است٬ چند قطره از محلول نمک را در بینی او بچکانید تا مسیر آن باز شود.
چه باید کرد: سر کودکتان را به عقب نگه داشته و دو تا سه قطره از این محلول نمکی را در سوراخ بینی‌اش بچکانید تا باعث تنگ شدن و تسکین مخاط شود. بعد از ریختن قطره سعی کنید ۱۵ تا ۳۰ ثانیه سرش را در همان حالت نگه دارید. برای استفاده از پوار٬ آن را فشار داده و به آرامی نوکش را داخل بینی قرار دهید و همزمان سوراخ دیگر بینی او را نگه دارید. بعد به آرامی برآمدگی پوار را ول کنید تا مخاط و محلول نمک را جذب کرده و جمع کند.
۴.مالش با گاز بخور (برای بچه‌های ۳ ماهه و بالاتر)
این کار کمک می‌کند تا بچه شب‌ها آرام‌تر بخوابد. تحقیقات نشان می‌دهد که این کار باعث می‌شود بچه‌ای که سرما خورده احساس بهتری داشته باشد چرا که در بینی‌اش حس خنکی خواهد داشت. محصولات لازم برای این مالش را می‌توانید به راحتی برای بچه‌های سه ماه به بالا پیدا کنید. اگر دوست ندارید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی پترولیوم یا پارابن است٬ می‌توانید از گیاهان معطر یا خوشبو استفاده کنید.
چه باید کرد: سعی کنید محلول مورد نظر را روی سینه٬ گردن و پشت فرزندتان بمالید. اگر جایی از پوستش خراش یافته یا خیلی حساس است٬ اصلا نیاز نیست آن را بمالید.
۵.مایعات زیاد (برای بچه‌های ۶ ماهه و بالاتر)
نوشیدن مایعات زیاد مانع از کم‌آبی بدن او شده و ترشحات بینی را کم می‌کند.
چه باید کرد: سعی کنید از نوعی نوشیدنی‌ استفاده کنید که بچه‌تان آن را دوست دارد. آب گزینه‌ای عالی است اما شاید چندان برای کودکتان جالب و جذاب نباشد. سعی کنید از اسموتی‌های میوه‌ها یا سایر نوشیدنی‌های مربوط به میوه‌ها استفاده کنید. برای بچه‌های زیر شش ماه هم فقط از شیر مادر استفاده کنید مگر آنکه پزشک٬ چیز دیگری تجویز کند.
(منبع: dailymail)

درمان آنفولانزا و انواع سرماخوردگی با سیر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ