نگرانید که زود بمیرید؟ ضربان قلبتان را چک کنید!

مهرناز زاوه
هر ۱۰ تپش اضافه‌ی قلب در دقیقه تا ۹ درصد خطر مرگ‌های زودهنگام را افزایش می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد میزان تپش قلب شما می‌تواند گویای این مسئله باشد که آیا زود می‌میرید یا نه. ضربان قلب اکثر مردم بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه بوده اما ضربان قلب ورزشکاران حرفه‌ای حدود ۴۰ است. با این حال٬ آن دسته از افرادی که ضربان قلبشان بیش از ۸۰ ضربه در دقیقه است نسبت به افرادی که ضربان قلبشان بین ۶۰ تا ۸۰ در دقیقه است حدود ۴۵ درصد خطر مرگ و میر در آنها بیشتر گزارش شده است.
ارتباط بین ضربان قلب سریع‌تر و مرگ زودهنگام در همه‌ی افراد بسیار شایع است و صرفا مختص افرادی نیست که عوامل خطرزا مانند مشکلات قلبی آنها را تهدید می‌کند. پزشکان از این مسئله آگاهند که افرادی که میزان ضربان قلبشان کمتر است سالم‌ترند٬ اما این نخستین باری است که این نشانه‌ها مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد.
دکتر دانگفن ژانگ در این باره می‌گوید: شواهد موجود به طور کامل میزان ضربان قلب را به عنوان عامل خطرزا تثبیت نکرده است٬ اما شکی نیست که بالا بودن میزان ضربان قلب بیانگر وضعیت نادرست قلبی است. نتایج تحقیقات ما حاکی از آن است افراد باید به خاطر سلامتی خود٬ بیشتر به ضربان قلب خود توجه داشته باشند و این میان، میزان فعالیت‌های فیزیکی آنها برای کاهش ضربان قلب اهمیت زیادی دارد. در همین ارتباط٬ آنها ۴۶ موردِ تحقیقاتی را در ۱.۲ میلیون بیمار و ۷۸۳۴۹ مورد مرگ در بین آنها به دلایل مختلف مورد بررسی قرار دادند. از طرفی ۸۴۸۳۲۰ بیمار و ۲۵۸۰۰ مورد مرگ به خاطر ناراحتی قلبی را هم سنجیدند. آنها توانستند بین میزان بالای ضربان قلب و مرگ و میر ارتباط‌هایی پیدا کنند. به ویژه اینکه آنها متوجه شدند خطر مرگ به دلایل مختلف به ازای هر ۱۰ ضربه‌ی قلب در دقیقه٬ ۹ درصد افزایش می‌یابد. خطر مرگ و میر به خاطر بیماری‌های قلبی عروقی (مانند حملات قلبی٬ ناراحتی قلبی و سکته) هم به ازای هر ۱۰ ضربه‌ی قلب در دقیقه تا ۸ درصد زیاد می‌شود.
(منبع: NHS)

اثرات سوء تغذیه بر ضربان قلب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
معلم

معلم

1396-06-07 - 15:17 پاسخ

درود بر مرگ.راحت می شویم.خسته شدیم..بی عدالتی،جنایت،تجاوز،کودک ازاری، اعتیاد ،فقر دروغ مسولین،تضضیع حقق کاارگر ومعلم ،اختلاس ،دزدی و.................این دنیا فقط به درد مسولین واطرافیانشان می خوره البته اونا هم از ما خوششون نمیاد یه مشت ادم بیکار با کلی نیاز بدون خلا قیت وفله ای.شرایط طوری نیست که مردم درست زنددگی کنند پس بمیرن بهتراست.