کاهش چربی‌های شکمی در ۲۰ روز و با ۲۰ روش مختلف-قسمت دوم

مهرناز زاوه
سعی کنید ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه، فلفل قرمز، زیره‌ی سبز، زردچوبه، خردل و غیره را به غذایتان اضافه کنید چون هم باعث بهتر شدن مزه‌ی غذا شده و هم به کاهش وزنتان کمک می‌کند.

در بخش اول این مطلب با ۱۰ روش مفید برای کاهش چربی‌های بدنتان آشنا شدید. در اینجا ۱۰ نکته دیگر را برایتان آورده‌ایم.
۱۱.سعی کنید بیشتر در خانه غذا بخورید
می‌دانیم که شاید کمی دشوار و خسته‌کننده باشد اما باید سعی کنید تصمیم خود را برای عملی کردن آن بگیرید. اگر کارت اعتباری دارید، سعی کنید آن را جایی مخفی کرده و درش را قفل کنید. برای خودتان محدودیت قائل شوید. سعی کنید بسیاری از غذاهای سالم را بپزید و بخورید. این کار نه تنها باعث می‌شود که دستورالعمل‌های طبخ جدیدی یاد بگیرید، بلکه وزنتان را هم کم کرده و نسبت به آنچه می‌خورید آگاه‌تر می‌شوید. از طرفی این مسئله ایده‌ای بزرگ برای خوردن پیش از رفتن به مهمانی یا مراسم خاص است.
۱۲.ادویه‌های بیشتری به غذاهایتان اضافه کند
ادویه‌ها، دارای خواص افزایش‌دهنده‌ی متابولیسم بدن هستند. سعی کنید ادویه‌هایی مانند فلفل سیاه، فلفل قرمز، زیره‌ی سبز، زردچوبه، خردل و غیره را به غذایتان اضافه کنید چون هم باعث بهتر شدن مزه‌ی غذا شده و هم به کاهش وزنتان کمک می‌کند.
۱۳.آجیل بیشتری بخورید
سعی کنید میوه و آجیل‌هایی مانند بادام، پسته و گردو بخورید که چربی کافی داشته و برای سلامت کلی بدنتان مفید است و به کاهش وزنتان کمک می‌کند.
۱۴.مصرف گوشت قرمز مانند گوشت گاو و گوشت گوسفند را کاهش دهید
به جای آنها می‌توانید مرغ بخورید چرا که حاوی میزان زیادی پروتئین بوده و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. اگر در باشگاه ورزش می‌کنید این گزینه، گزینه‌ای عالی برای افزایش سوختگیری بدن است. ماهی هم گزینه‌ای سالم‌تر محسوب شده و چربی‌های خوبی دارد. در این میان می‌توانید بوقلمون را هم امتحان کنید. میزان کالری آن کمتر از مرغ است.
۱۵.هر وقت بین وعده‌های غذایی احساس گرسنگی کردید، آب بنوشید
اکثر مواقع وقتی احساس گرسنگی می‌کنیم، بیشتر به خاطر تشنگی بوده و بدن ما هوس چیزی می‌کند تا بخورد. بنابراین نوشیدن آب می‌تواند هوس بدن را نسبت به خوردن از بین ببرد.
۱۶.ورزش کردن در صبح
پیش از آنکه درگیر فعالیت‌های روزمره شوید، سعی کنید ورزش کنید. در واقع این زمان، زمانی است که می‌توانید بعد از یک خواب طولانی شبانه، انرژی به دست آورده و از طرفی بهترین زمان برای ورزش کردن است. اگر مشکل بیدار شدن سر صبح دارید، این روش را امتحان کنید: ساک باشگاه خود را بسته یا لباس‌های ورزشی خود را آماده کنید و آن را کنار تخت خود بگذارید. صدای خود را ضبط کرده تا به شما هدف وزن کم کردنتان را یادآوری کرده و آن را به عنوان صدای زنگ خود تنظیم کنید.
۱۷.صبحانه‌ی مفصلی بخورید
اکثر مردم فکر می‌کنند برای کاهش وزن نباید صبحانه بخورند. اما این بدترین کاری است که آنها انجام می‌دهند. غذاهای مربوط به جنوب هند مانند ایدلیس، دوساس، آپما و غیره برای صبحانه گزینه‌هایی عالی هستند. از خوردن موسلی (جو دوسر) و ذرت‌های پولکی شیرین شده خودداری کنید.
۱۸.حداقل ۴۵ دقیقه در روز ورزش کنید
تحقیات نشان می‌دهد صبح‌ها بهترین زمان برای ورزش کردن است. یوگا، ایروبیک، تمرینات کاهش وزن، شنا، زومبا یا هر فعالیت دیگری از این دست گزینه‌هایی عالی محسوب می‌شوند. اما «۴۵ دقیقه» تحرک را حتما در برنامه‌تان داشته باشید.
۱۹.سعی کنید در برنامه‌ی رژیمیتان، تمرینات کاهش وزن هم داشته باشید
این تمرینات به شما کمک می‌کند تا بتوانید حجم عضلاتتان را کم کرده و این کار باعث افزایش متابولیسم شده و کمک می‌کند بدنتان به یک ماشین چربی‌سوز تبدیل شود.
۲۰.کاری نکنید که ورزش برایتان به کاری کسل‌کننده و یکنواخت تبدیل شود
هر روز به باشگاه نروید. سعی کنید در کلاس رقص یا زومبا شرکت کنید، به پیاده‌روی صبحگاهی بروید و هنرهای رزمی را امتحان کنید. جمعه‌ها با دوستانتان به شنا بروید. سعی کنید هر کاری که روی شما جواب می‌دهد انجام دهید.
(منبع: shape)

با این رژیم غذایی ۳ روزه لاغر شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مرضیه

مرضیه

1395-01-14 - 17:11 پاسخ

مطالب خیلی خوبیه ...از فردا اجرا میکنم