اشتباهات رایج که مانع از داشتن موهای سالم می‌شود

مهرناز زاوه
همه می‌دانند که نباید موها را با آب گرم بشویند؛ یا اینکه نباید برای خشک کردن مو از سشوار استفاده کنند. با این وجود، همیشه مرتکب اشتباهات کوچکی می‌شویم که تاثیر قابل توجهی بر موهای ما می‌گذارند.

همه می‌دانند که نباید موها را با آب گرم بشویند؛ یا اینکه نباید برای خشک کردن مو از سشوار استفاده کنند. با این وجود، همیشه مرتکب اشتباهات کوچکی می‌شویم که تاثیر قابل توجهی بر موهای ما می‌گذارند. حتما می‌خواهید با این اشتباهات آشنا شوید! در ادامه، ۵ اشتباه رایج در مورد آرایش مو ارائه شده است.
۱.آرایش موهای خیس
درست است؛ وقتی موها خیس هستند، بهتر حالت می‌گیرند. اما آرایش مداوم موها در حالت خیس باعث ضعیف شدن آنها می‌شود. وقتی موها خیس هستند، احتمال شکستن‌شان بیشتر است. شانه کردن و استفاده از سایر لوازم آرایش به موهای خیس آسیب بیشتری می‌زند. گرمای بیش از اندازه سشوار به موها شوک وارد می‌کند و باعث افزایش شکنندگی آنها می‌شود. علاوه‌براین، استفاده از واکس و ژل بر روی موهای خیس باعث می‌شود که این مواد بر روی پوست سر انباشته شده و موجب بروز شوره و خارش شوند.
۲.داشتن مدل موی ثابت
آیا از جمله کسانی هستید که همیشه یک مدل مو دارند؟ باید هر از گاهی مدل موی خود را تغییر دهید؛ این کار علاوه بر تغییر ظاهر به سلامت موهای شما نیز کمک می‌کند. داشتن یک مدل موی ثابت باعث افزایش سطح ریزش مو بر روی سر می‌شود. اگر از کش مو استفاده می‌کنید، سعی کنید موهای خود را زیاد سفت نبندید. سفت بستن مو باعث افزایش فشار وارده بر پوست سر شده و به ریزش مو منجر می‌شود. بنابراین هر از گاهی موهای خود را باز بگذارید. اگر موهای فر دارید، باز هم از دستورالعمل فوق پیروی کنید.
۳.استفاده از یک برند شامپو
شاید بر روی نام برند تجاری مورد علاقه‌تان قسم بخورید؛ اما وقتی موهای‌تان را بلند می‌کنید، باید چند شامپوی مختلف داشته باشید تا هر چند وقت یک‌بار از شامپوی جدید برای شستن موهای‌تان استفاده کنید. چون استفاده از یک شامپوی ثابت باعث می‌شود که پوست سر در برابر شامپو مقاوم شود. بنابراین هرگز آن شامپوهای غول پیکر را نخرید که هیچ وقت تمام نمی‌شوند. بهتر است از یک نوع شامپو با برندهای تجاری مختلف استفاده کنید. انتخاب شامپوی مناسب به وضعیت پوست و موی شما بستگی دارد.
۴.کنار گذاشتن حالت‌دهنده
آیا فکر می‌کنید استفاده از شامپو برای سالم نگه داشتن مو کافی است؟ شامپو فقط کثیفی و ناخالصی‌های مو را از بین می‌برد، اما استفاده از حالت‌دهنده باعث افزایش رطوبت و نرمی موهای شما خواهد شد. اگر موهای چرب دارید، فقط نوک موهای‌تان را با نرم‌کننده بشویید.
۵.عدم استفاده از محافظ مو
استفاده از ابزار خشک‌کننده مانند سشوار به موهای شما آسیب می‌زند؛ اما اگر از محافظ مو استفاده نکنید، آسیب احتمالی چند برابر خواهد شد. محافظ مو در اشکال مختلف از جمله اسپری مو عرضه شده است و پیش از خشک کردن موها بر روی سر استعمال می‌شود. این اسپری‌ها باعث خنک شدن پوست سر شده و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کنند.
(منبع: medicinenet)

روش‌های ساده و موثر برای داشتن موهای زیبا در موسم بارندگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ