نکاتی برای سلامت جنسی مردان بعد از ۴۰ سالگی

مهرناز زاوه
برای همه ما مهم است که بدانیم برای داشتن یک رابطه‌ی جنسی بهتر٬ سالم‌تر و از طرفی حفظ میزان بنیه و مقاومت خود نسبت به زندگی٬ چه کارهایی لازم است انجام دهیم.

برای همه ما مهم است که بدانیم برای داشتن یک رابطه‌ی جنسی بهتر٬ سالم‌تر و از طرفی حفظ میزان بنیه و مقاومت خود نسبت به زندگی٬ چه کارهایی لازم است انجام دهیم. در اینجا به ذکر مواردی می‌پردازیم که همه مردان باید بعد از ۴۰ سالگی برای برخورداری از سلامت کافی رعایت کنند.
۱.تمرینات عروقی طولانی را حذف کنید
نرمش‌های عروقی آهسته –مانند «دو»ی طولانی – نه تنها وقتگیرند٬ بلکه محققان می‌گویند می‌تواند میزان تستسترون و هورمون رشد شما را هم کم کند. و از طرفی دوچرخه‌سواری طولانی هم می‌تواند مسبب نعوظ ناقص و سایر مشکلات پروستات شود٬ البته اگر زمان زیادی روی دوچرخه بنشینید. به جای آن تمرین‌هایی انجام دهید که تلفیقی از حرکات مقاومتی٬ جنبشی و کوتاه‌مدت و در عین حال با شدت زیاد است مثل تمرینات بشین پاشو و قایقرانی یا چیزهایی شبیه آن.
۲.سعی کنید پروتئین بیشتری بخورید
با بالا رفتن سن٬ عضلات ما کم حجم می‌شوند. بنابراین با انجام ورزش‌های سخت٬ سریع و تمرینات مقاومتی٬ افراد بزرگسال نیاز به خوردن پروتئین بیشتری دارند تا بتوانند حجم عضلات خود را حفظ کنند. سعی کنید تا حد امکان از پروتئین‌های عالی و گیاهی استفاده کنید.
۳.خنک نگه داشتن بدن
دوش آب سرد بعد از تمرین یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش التهاب است و می‌تواند میزان تستسترون و باروری شما را افزایش دهد. پیشنهاد می‌شود که دمای اتاق خواب خود را هم بین ۱۵ تا ۲۰ درجه حفظ کنید تا بهتر بخوابید.
۴.فقط روی تقویت عضلات شکمی تمرکز نکنید و بر مقاومت و انعطاف‌پذیری کلی بدن کار کنید
سعی کنید تمریناتی انجام دهید که باعث حفظ مداوم سلامت شما می‌شود٬ تمرینات مقاومتی٬ انعطاف‌پذیری و نرمش‌های توأم با تحرک. تنوع در برنامه‌ی ورزشی شما باعث می‌شود که بهتر بتوانید مسافت‌های طولانی را دویده و آسیب کمتری از انجام حرکات تکراری متحمل شوید.
۵.چغندر بخورید
چغندر حاوی نیترات بوده که به اتساع رگ‌های خونی کمک می‌کند و این کار هم برای سلامت قلب و هم سلامت جنسی شما خوب و مفید است. سعی کنید چغندر خام را با زنجبیل و لیمو قاطی کرده و سر صبح بخورید.
۶.از خمیرهای صورت پس از اصلاح استفاده نکنید
این خمیرها و سایر محصولات بهداشتی شخصی حاوی ماده‌ای به نام فتالات هستند که منجر به ناباروری٬ کاهش میزان تستسترون و بسیاری اختلالات مزمن دیگر در مردان می‌شود. به جای آن سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که فاقد مواد معطر هستند و ترجیحا از روغن‌های طبیعی گیاهی ساخته شده‌اند.
۷.از چربی‌های سالم استفاده کنید
مصرف چربی‌های سالم (مثل اسیدهای چرب حاوی امگا۳ ٬ چربی‌های تک اشباع شده و چربی‌های چندگانه اشباع نشده) با بالا رفتن سن تأثیر بسیار خوبی به همراه دارند. چربی‌های موجود در آووکادو٬ آجیل٬ روغن نارگیل و سایر چربی‌های سالم باعث افزایش تستسترون شده٬ حافظه را تقویت کرده و خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.
۸.به شکل دوره‌ای٬ روزه بگیرید
آغاز انواع دیابت در افراد بزرگسال بسیار شایع شده است. یکی از روش‌های مدیریت این وضعیت٬ کنترل قند خون از طریق روزه گرفتن متناوب است که می‌تواند باعث کاهش میزان انسولین در بدن شود. روزه گرفتن مزیت‌های دیگری هم دارد از جمله کاهش التهاب و افزایش هورمون رشد طبیعی بدن.
۹.چک آپ انجام دهید و پیش دکترتان بروید
دفعه‌ی بعدی که پیش دکترتان رفتید از خودتان بپرسید: آیا اصلا توصیه‌هایش عملی است یا برای خودش حرف می‌زند؟ آیا اصلا در این زمینه مطالعه داشته یا تحقیق کرده؟ اصلا درباره‌ی آخرین برنامه‌های رژیمی و سلامت نظری دارد؟ اگر فکر می‌کنید جواب‌هایی که می‌دهد باب میلتان نیست٬ بهتر است پزشکتان را عوض کنید.
(منبع: mayoclinic)

میانبرهای درمان اختلالات شایع در زندگی جنسی مردان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ