مردان هم دچار افسردگی پس از زایمان می‌شوند

mojtaba
الودکتر- تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ درصد والدین در زمان تولد نوزاد یا بعد از آن از تشویش و افسردگی رنج می‌برند.

تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ درصد والدین در زمان تولد نوزاد یا بعد از آن از تشویش و افسردگی رنج می‌برند. علت این تشویش و افسردگی در زمان تولد نوزاد یا نزدیک آن هنوز مشخص نیست.
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) معتقد است که این خطر برای آن دسته از افرادی که برای باردار شدن یا حین بارداری و زایمان بچه مشکلاتی را تجربه میکنند، یا آنهایی که هنگام سقط جنین یا زایمان زودهنگام بچه‌ی خود را از دست دادهاند، یا در بین مادران نوجوان، یا چند زایمان یا در صورت وجود بیماری خاصی در بچه، این افسردگی و تشویش بسیار شایع‌تر است. این مرکز برخی از علائم این افسردگی را عنوان کرده که عبارتند از:
– عدم توانایی در خوابیدن حتی وقتی بچه می‌خوابد
– احساس کرختی یا عدم ارتباط از سوی نوزاد
– داشتن افکار توأم با ترس و افکار منفی دربارهی نوزاد، مانند اینکه کسی ممکن است به وی آسیب وارد کند یا آن را ببرد
– نگرانی راجع به آسیب به بچه یا آنکه شاید شما پدرمادر خوبی برایش نباشید
تشویش در قبل و بعد از زایمان نوزاد به مانند افسردگی بسیار شایع است و از هر ۱۰ مرد بر روی ۱ نفر تأثیر گذاشته و نیمی از این میزان زنان هستند. میزان شیوع این وضعیت بین ۴.۱ تا ۱۶ درصد پیش از زایمان و از ۲.۴ تا ۱۸ درصد در طول دوره‌ی پس از زایمان گزارش شده است.
عوامل خطرزا شامل کمبود حمایت اجتماعی، خصوصا از سوی والدین، مشکلات اقتصادی و داشتن پیشینه‌ی مشکلات سلامت روانی است. مرکز CDC در همین رابطه افزود که پدران ۱۵ تا ۲۴ ساله و آن دسته از افرادی که میزان آموزش و تحصیلات و درآمد پائین‌تری دارند احتمال آنکه افسردگی را تجربه کنند بیشتر است.
علائم تشویش هم شامل نگرانی یا احساس عصبی بودن در اکثر مواقع، و ترس نسبت به امنیت بچه است. علائم فیزیکی آن هم شامل تپش تند قلب، احساس تعرق، اختلال خواب و کم‌اشتهایی است.
(منبع: NHS)

چه خطری در کمین مردان افسرده است‌؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ