پزشکان ۱۲۰۰۰ سنگ صفرا در بدن این زن پیدا کردند+عکس

مهرناز زاوه
جراح او می‌گوید: حدودا چهار ساعت زمان برد تا دستیاران من بتوانند تعداد آنها را بشمرند، سنگ‌هایی بین ۲ تا ۵ میلیمتر و حدود ۵۰ دقیقه طول کشید تا بتوانیم آنها را از بدن این خانم خارج کنیم.

خانم میناتی موندال ۵۱ ساله از دردهای شدید معده و ریفلاکس اسید آن به مدت دو ماه رنج می‌برد. دو هفته قبل، او به خاطر این درد شدید به بیمارستانی در کلکته‌ی هندوستان انتقال داده شد. بعد از انجام آزمایش‌های عادی و فراصوتی، پزشکان دریافتند که او از بیماری شدید سنگ صفرا رنج می‌برد. توپ‌های کوچکی از جنس کلسترول و نمک در داخل کیسه‌ی صفرای او درست شده بود؛ کیسه‌ی صفرا اندامی به شکل گلابی است که در زیر کبد واقع شده و صفرا ذخیره می‌کند.
پزشکان انتظار نداشتند که این میزان سنگ صفرا پیدا کنند. جراح او می‌گوید: حدودا چهار ساعت زمان برد تا دستیاران من بتوانند تعداد آنها را بشمرند، سنگ‌هایی بین ۲ تا ۵ میلیمتر و حدود ۵۰ دقیقه طول کشید تا بتوانیم آنها را از بدن این خانم خارج کنیم. پزشکان از آسیب‌شناسان دانشگاه رویال در لندن خواستند تا این نمونه‌ها را در موزه نگه دارند.


اما سنگ صفرا چیست؟ سنگ‌های صفرا از کلسترول و نمک در کیسه‌ی صفرا ساخته می‌شوند. مجراهای صفرا لوله‌های باریکی هستند که کمک می‌کنند صفرا- مایعی که به بدن در هضم چربی کمک می‌کند- از کبد به سمت کیسه‌ی صفرا رفته و بعد وارد سیستم هاضمه شود. از آنجایی که ممکن است بتوانید بدون هیچ علائمی با سنگ صفرا در بدن زندگی کنید، اگر این سنگ‌ها باعث مسدود شدن و ایجاد اختلال در کیسه‌ی صفرا شوند، منجر به درد و تهوع شده و عفونت کشنده‌ای به همراه خواهند داشت.
(منبع: dailymail)

این دختر لوزالمعده، طحال، کیسه‌ی صفرا، آپاندیس و دوازدهه‌اش را برداشت+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ