روش‌هایی برای بهبود اختلال هورمونی-قسمت دوم

مهرناز زاوه
از آنجایی که فشار زیاد به عروق بدن بسیار بد و مضر است، بلند کردن چیزهای سنگین در بازه‌ی کوتاه می‌تواند بسیار مؤثر باشد چرا که باعث بروز واکنش‌های مفید هورمونی می‌شود.

در بخش نخست این مطلب به روش‌هایی برای بهبود اختلال هورمونی پرداختیم که در اینجا به ادامه آن می‌پردازیم.
۵.مصرف مکمل‌ها
در دنیای امروز، ما با معیار نور خورشید می‌خوابیم و بیدار می‌شویم، و هنگام تمرینات ریلکسیشن یا ورزش روزانه ویتامین D را از نور خورشید و منیزیم لازم را از آب اقیانوس دریافت می‌کنیم. این میان، مصرف مکمل‌ها می‌تواند بعضی خلاءها را پر کند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.
-ماکا: از خانواده‌ی تربچه است که باعث افزایش تولید هورمون و میل جنسی می‌شود. بسیاری از زنان با مصرف آن علائم پیش از قاعدگی‌شان کمتر شده و باروری آنها افزایش یافته و وضعیت پوستی آنها هم بهتر می‌شود در شرایطی که مصرف آن در مردان باعث بیشتر شدن تولید اسپرم و میل جنسی آنها شده و خواب بهتری خواهند داشت.
-منیزیم: منیزیم بسیاری از واکنش‌ها را در بدن کنترل کرده و اغلب باعث خوابیدن بهتر می‌شود (که برای هورمون‌ها امتیاز مثبتی است). منیزیم در فرم‌های مختلفی وجود دارد: به شکل پودر، به شکل مایع یعنی می‌توانید آن را به غذا یا نوشیدنی‌های خود بر اساس دز مورد نظر اضافه کنید یا به شکل روغنی که می‌توانید آن را روی پوست بمالید.
-ویتامین D: ویتامین D پشتیبان عملکرد هورمون‌ها است. بهترین راه به دست آوردن آن از نور خورشید یا مکمل‌های حاوی آن است.
-ژلاتین: منبع غنی کلسیم، منیزیم و فسفات است. ژلاتین باعث پشتیبانی تولید و هضم سالم و کاهش التهاب در بدن خصوصا در مفاصل می‌شود.
۶.چیزهای سنگین بلند کنید
از آنجایی که فشار زیاد به عروق بدن بسیار بد و مضر است، بلند کردن چیزهای سنگین در بازه‌ی کوتاه می‌تواند بسیار مؤثر باشد چرا که باعث بروز واکنش‌های مفید هورمونی می‌شود. می‌توانید در سِت‌های ۵ تا ۷ تائی اسکات بزنید تا خود را به چالش بکشید، اما اگر قبلا این تمرینات را انجام نداده‌اید مراقب باشید تا به خودتان آسیب وارد نکنید.
۷.کمی روغن نارگیل بخورید
این روغن برای سلامت هورمون‌ها بسیار مفید است. در واقع بخش اعظم تولید هورمون‌ها را تأمین کرده و می‌تواند به کاهش وزن و کاهش التهاب کمک کند، ضمن اینکه خواص ضدمیکروبی و ضدباکتریایی هم دارد. برای این کار بهتر است روزانه یک چهارم فنجان از آن را مصرف کنید.
۸.لپتین خود را تقویت کنید
لپتین هورمونی بسیار مهم است و اگر تعادل آن به هم بخورد یا اگر بدن شما نسبت به آن مقاومت نشان دهد، سایر هورمون‌ها هم نمی‌توانند به تعادل برسند. تنظیم هورمون لپتین می‌تواند به افزایش باروری، کاهش وزن راحت‌تر، بهتر شدن روال خواب و کاهش التهاب بیانجامد.
(منبع: health)

نشانه‌های اختلال هورمونی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ