۱۵ روش طبیعی برای درمان کمردرد-قسمت دوم

مهرناز زاوه
اینکه یاد بگیرید خونسردی خود را حفظ کنید، هم برای کمر و هم برای سلامت روانی‌تان خوب است. وقتی مضطرب هستید، بدن با ایجاد تنش در عضلات به اضطراب شما واکنش نشان می‌دهد تا اینکه آماده حرکت شوید.

همانطور که در بخش نخست این مطلب گفتیم نیازی نیست که برای درمان کمردرد حتمن از دارو استفاده کنید و می توانید برای بهبود این درد از درمان‌های خانگی که بسیار موثرند استفاده کنید.
۸.درمان دستی استخوان و عضله (از طریق مالش)
در درمان دستی استخوان و عضله، یک آسیب‌شناس استخوان و عضله یا درمانگر متخصص با استفاده از تکنیک‌های عملی مانند کشش، فشار کم و مقاومت، عضلات پشت و کمر شما را حرکت می‌دهد. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند افرادی که این تکنیک‌ها را به مدت ۱۲ هفته امتحان می‌کنند، در مقایسه با سایر افراد به میزان ۳۰ درصد درد کمتری دارند.
۹.کاهش استرس
اینکه یاد بگیرید خونسردی خود را حفظ کنید، هم برای کمر و هم برای سلامت روانی‌تان خوب است. وقتی مضطرب هستید، بدن با ایجاد تنش در عضلات به اضطراب شما واکنش نشان می‌دهد تا اینکه آماده حرکت شوید. یک تحقیق نشان داده است افرادی که نسبت به افکار منفی و اضطراب آسیب‌پذیر هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کمردرد قرار دارند.
۱۰.مدیتیشن (مراقبه)
در تحقیقات علمی متعددی ثابت شده است که مدیتیشن به کاهش دردهای مزمن کمک می‌کند. محققان دانشگاه دوک دریافتند افرادی که از کمردرد مزمن رنج می‌برند، پس از تمرین نوعی مدیتیشن که با آزاد کردن عصبانیت همراه است، با کاهش قابل توجهی در سطح ناراحتی‌های روانی و میزان درد خود مواجه می‌شوند. در تحقیق دیگری مشخص شد که شدت درد در این افراد ۴۰ درصد کمتر است.
۱۱.ریشه کامفری
بر اساس تحقیقات سال ۲۰۰۹، استعمال پمادهای حاوی این عصاره گیاهی نقش قابل توجهی در کاهش شدت درد کمر دارد. تحقیقات و مطالعات دانشگاهی ثابت کرده‌اند که پماد ریشه کامفری که در عطاری‌ها یافت می‌شود برای کاهش کمردرد بسیار مؤثر است و به میزان ۳۸ درصد از شدت درد بیماران می‌کاهد. با این حال، نباید بیشتر از ۱۰ روز از آن استفاده کنید، چون ممکن است سمی باشد.
۱۲.آب درمانی
آب درمانی در واقع همان فیزیوتراپی در استخر است. با این تفاوت که به جای تمرین با وزنه، از مقاومت آب برای فیزیوتراپی استفاده می‌کنید. مطالعات نشان می‌دهند که آب درمانی درد کمر را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. در تحقیقات سال ۲۰۱۳، افراد بزرگسالی که تحرک نداشتند، به مدت دو ماه، ۵ بار در هفته آب درمانی کردند و در نهایت کمردرد آنها کاهش یافت و کیفیت زندگی آنها بالا رفت. در تحقیق دیگری مشخص شد که آب درمانی به زنان بارداری که کمردرد دارند نیز کمک می‌کند.
۱۳.تای چی
این ورزش رزمی چینی که فرم آهسته‌ای دارد، می‌تواند برای درمان کمردرد موثر باشد. در مطالعه‌ای که در کالج روماتولوژی آمریکا در سال ۲۰۱۱ انجام شد، افرادی که ۲ بار در هفته به مدت ۱۰ هفته، در جلسات ۴۰ دقیقه‌ای تای چی شرکت داشتند، در مقیاس صفر تا ۱۰، به میزان ۱.۳ از شدت درد آنها کاسته شد.
۱۴.تکنیک الکساندر
این تکنیک نوعی از فیزیوتراپی است که در آن پزشکان به بیماران یاد می‌دهند تا در فعالیت‌های روزانه خود حالت بدنشان را اصلاح کنند. این امر در طولانی مدت باعث کاهش تنش و استرس عضلانی در بیماران خواهد شد. در یک تحقیق دیگر مشخص شد افرادی که دوره‌های تکنیک الکساندر را می‌گذرانند، در بلند مدت بهبود یافته و درد آنها تسکین می‌یابد و در کل کیفیت زندگی آنها بهتر می‌شود.
۱۵.پیلاتس
وقتی از کمردرد رنج می‌برید، ممکن است به راحتی ورزش را کنار بگذارید. اما باید خودتان را مجبور کنید که به ورزش و تمرین ادامه دهید. پیلاتس گزینه بسیار خوبی است. در تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ انجام شد و در مجله اروپایی «پزشکی توان‌بخشی جسمانی» نیز به چاپ رسید، پژوهشگران دریافتند بیمارانی که از کمردرد مزمن رنج می‌برند و به مدت شش ماه ۵ ساعت در هفته پیلاتس می‌کنند، بهبود یافته و کمردرد کمتری احساس می‌کنند. در این میان افرادی که غیر فعال هستند، درد کمرشان بدتر می‌شود. در تحقیق دیگری ثابت شد که دو جلسه کلاس پیلاتس یا کلاس‌های ورزشی دیگر در هفته به مدت ۶ ماه، درد کمر را تسکین داده و کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد.
(منبع: health )

چگونه با کمردرد تان کنار بیایید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ