مردان بیشتر دوست دارند رئیس باشند یا زنان؟

مهرناز زاوه
تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردان بیشتر از زنان دوست دارند کنترل امور را به دست داشته باشند، در شرایطی که زن‌ها در کار کردن با افراد هم رتبه‌ی خود بهتر فعالیت می‌کنند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردان بیشتر از زنان دوست دارند کنترل امور را به دست داشته باشند، در شرایطی که زن‌ها در کار کردن با افراد هم رتبه‌ی خود بهتر فعالیت می‌کنند. برای دریافت و درک این مسئله که مردان تا چه حد با سایر مردان همکاری می‌کنند، دانشمندان دانشگاه هاروارد کتاب‌هایی را که دو مؤلف دارد مورد بررسی قرار داده‌اند تا دریابند که چگونه دو استاد در یک سطح و رتبه می‌توانند با هم کار کنند. بعد از بررسی و ارزیابی تحقیقات که بر روی تألیفات مشترک توسط دو استاد در ۵۰ دانشگاه آمریکای شمالی انجام شده بود، محققان احتمال نگارش مشترک را در ارتباط با تعداد اساتید در آن گروه مورد بررسی قرار دادند و محاسبه کردند.
آنها دریافتند که اساتید مرد نسبت به اساتید زن انگیزه‌ی بیشتری برای تألیف مشترک کتاب با شریک هم‌جنس خود دارند، یعنی کسی که رتبه‌ی پائین‌تری از آنها داشته باشد. اساتید زن ترجیح می‌دهند تا با همکاران هم سطح خود کار کنند. از طرفی در بخش دیگری از این تحقیق آمده که زنان از کار کردن در گروه‌هایی با هم سن و سالان خود بیشتر لذت می‌برند و مردان ترجیح می‌دهند رئیس باشند.
اگرچه قابلیت زنان برای کار کردن با هم به منظور به سرانجام رساندن و کامل کردن یک هدف می‌تواند مزیت‌هایی در محیط کار برایشان به همراه داشته باشد، اما یک بخش منفی هم در کار است. زنانی که رتبه و جایگاه بالاتری دارند، انگیزه و اراده‌ی کمتری نسبت به مردان در مقام بالاتر برای سرمایه‌گذاری بر روی افراد هم جنس و در سطح پائین‌تر از خود دارند. این یافته‌ها با تحقیقی همسو و مطابق است که در سال ۲۰۱۱ در LinkedIn انجام شد و نشان داد که از هر پنج زن،‌ تنها یک زن با یک فرد بالاتر از خود فعالیت داشته و تنها نیمی از آن زنان تحت کنترل یک زن دیگر بودند. 
(منبع: mayoclinic)

۱۰ رازی که مردان باید درمورد مغز زنان بدانند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ