راه حلهای طب سنتی برای مبارزه با آنفولانزای خوکی

akahmadi
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، از فوت ۵۷ بیمار مبتلا به آنفلوانزا خبر داد.

الودکتر – رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، از فوت ۵۷ بیمار مبتلا  به آنفولانزا خبر داد.

دکتر محمد مهدی گویا با بیان اینکه در دو هفته گذشته تاکنون بیش از ۲۷۰۰ نمونه مشکوک به ابتلا به آنفولانزا در کشور در ۱۲ آزمایشگاه قطب و آزمایشگاه مرجع سلامت مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: از این موارد ۸۹۶ مورد آنفولانزای نوع خوکی در سراسر کشور تشخیص داده شده است.موارد بیماری از اکثر استان‌های کشور گزارش شده است و این نشان دهنده آن است که بیماری در دو هفته گذشته فعال بوده است ولی هم اکنون موارد آن در بعضی از استان‌ها از جمله کرمان و سیستان و بلوچستان رو به کاهش گذاشته است.رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها با بیان اینکه موارد جدید مرگ از هفته گذشته تاکنون ۱۱ مورد و به صورت تک گیر در استان‌های مختلف بوده است گفت: موارد فوت در لرستان ۲ مورد، مازندران ۲ مورد، البرز ۲ مورد، خوزستان ۱ مورد، دزفول ۱ مورد، گلستان ۱ مورد و تبریز ۲ مورد گزارش شده است.

درخبرها و گزارشهای قبلی الو دکتردرباره راههای پیشگیری این بیماری با پزشکان متخصص صحبت کرده ایم. اما اگر می خواهید نظر متخصصان طب سنتی را درباره پیشگیری از این بیماری بدانید،دکترمحمد فصیحی متخصص بیماریهای عفونی و محقق طب سنتی درباره این بیماری توضیح می دهد.

طب سنتی چه راه‌حلی دارد؟

دکتر فصیحی محقق طب سنتی می‌گوید: تحقیقی که سال‌ها پیش در زمان شیوع آنفولانزای خوکی انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که آویشن و زنجبیل می‌توانند از انتقال عفونت آنفولانزا پیشگیری کند. هرشب یک قاشق آویشن را با تکه‌ای زنجبیل دم کرده و با عسل مصرف کنید. با استفاده از این دم کرده حتی اگر کسی به آنفولانزا مبتلا شود بسیار خفیف خواهد بود. این دمکرده هیچ منع مصرفی برای خانم های باردار یا خردسالان ندارد. زنجبیل و آویشن خاصیت ضدالتهابی، چرک خشک کنی و میکروب کشی دارد. آویشن هم به‌عنوان یک ضدعفونی‌کننده قوی بدن شناخته می‌شود. به اضافه اینکه در مزاج‌شناسی طب سنتی برای فصول سرد و جلوگیری از غلبه سرما بر بدن، توصیه می‌شود از غذاهای با طبع گرم استفاده شود. غذاهای با طبع گرم در فصل سرما باعث خروج عفونت از بدن می‌شود. از این منظر هم دم کرده آویشن و زنجبیل همراه عسل یک غذای با طبع گرم است که می تواند نقش پیشگیری و درمان آنفولانزا داشته باشد. بدن درد ناشی از آنفولانزا بر اثر مصرف زنجبیل کاهش می یابد. بیماران مبتلا به آنفولانزا باید روزی سه بار این دم کرده را مصرف کنند تا اثر آن، باعث بهبود بیمار شود.

ادامه این گزارش را می توانید در شماره 148 مجله سیب سبز که از اول دی ماه روی کیوسک است بخوانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
حسین جلالی

حسین جلالی

1394-10-12 - 02:44 پاسخ

با سلام و عرض ادب و خسته نباشید. مدتی است که ناحیه چانه صورتم به صورت تکه تکه قرمز ملتهب و پوست پوست میشود و زمانی که موهای صور تم بیشتر هست سوزش و خارش هم دا د لطفا راهنمایی کنید متشکرم

admin

admin

1394-10-12 - 02:44

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر

می توانید روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21

ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن 9099071353 تماس بگیرید