نکاتی برای کاهش وزن موفق-قسمت دوم

مهرناز زاوه
کاهش وزن موفق همیشه به یک رژیم غذایی خاص نیاز ندارد. به علاوه، در صورتی که کمتر بخورید و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید، سطح انرژی بدنتان منفی خواهد شد.

کاهش وزن موفق همیشه به یک رژیم غذایی خاص نیاز ندارد. به علاوه، در صورتی که کمتر بخورید و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید، سطح انرژی بدنتان منفی خواهد شد. در ادامه‌ی قسمت اول نکاتی را آورده‌ایم که برای کاهش وزن موفق به شما کمک خواهند کرد.
۴.کالری مایعات را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید
دریافت کالری زیاد از طریق مصرف نوشابه ‌های قندی، چای، آب میوه و الکل بسیار آسان است. اما این کالری‌ ها کمک چندانی به شما نمی ‌کنند، مگر اینکه در کنار آن یک وعده غذایی سالم بخورید و پس از آن آب، چای تلخ یا قهوه بنوشید. اگر طعم نوشیدنی برایتان مهم است، از لیمو به عنوان مزه استفاده کنید. از دست دادن آب بدن را با گرسنگی اشتباه نگیرید؛ اگر فکر می‌ کنید گرسنه هستید، اما هنوز وقت خوردن غذا و میان‌ وعده سر نرسیده است، آب بنوشید.
۵.وعده ‌های غذایی خود را اندازه‌ گیری کرده و حجم آنها را کنترل کنید
خوردن بیش از اندازه هر گونه مواد غذایی، حتی سبزیجات کم کالری، به افزایش وزن منجر می‌ شود. از این رو، اندازه ‌گیری حجم مواد غذایی مصرفی از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است. برای این کار می‌ توانید از فنجان استفاده کنید. اگر مقدار غذای مصرفی خود را بر اساس حدس و گمان تخمین بزنید، ممکن است بیش از حد نیاز پرخوری کنید.
اگر فکر می‌ کنید بیش از حد غذا می ‌خورید، می‌ توانید از مقیاس‌ های زیر برای سنجش مقدار غذای مصرفی خود استفاده کنید:
•یک‌ چهارم فنجان یک توپ گلف است
•یک‌ دوم فنجان یک توپ تنیس است
•یک فنجان یک توپ بیس بال است
•یک تکه گوشت معادل یک حلقه دی‌ وی ‌دی است
۶.آگاهانه غذا بخورید
دانستن اینکه چرا، چطور، کی، کجا و چه می ‌خورید، به معنای آن است که از خوردنتان آگاهی دارید. وقتی با ذهن و بدنتان هماهنگ شوید، انتخاب ‌های بهتری برای خوردن خواهید داشت. سرعت غذا خوردنتان را پایین بیاورید و سعی کنید از طعم و مزه غذا لذت ببرید. طول دادن یک وعده غذایی به مدت 20 دقیقه اجازه می‌ دهد که سیگنال ‌های سیری به مغز برسند.
وقتی مشغول غذا خوردن هستید، به رضایت از غذای خود فکر کنید و فقط به سیر شدن توجه نکنید. به آنچه که می‌ خورید، فکر کنید؛ آیا ارزش غذایی دارد؟ آیا شما را سیر می‌ کند؟ اگر بسته ‌بندی آن دارای برچسب است، به مواد تشکیل دهنده توجه کنید و ببینید چقدر چربی و سدیم دارد؟ ممکن است ندانید؛ اما بسیاری از مواد غذایی که برچسب استاندارد دارند، انتخاب غذایی سالمی نیستند. به آگاهانه خوردن متعهد باشید.
(منبع: medicalnewstoday)

کاهش وزن سریع با تغییرات جزئی در شیوه زندگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ