نکاتی برای کاهش وزن موفق-قسمت سوم

مهرناز زاوه
رعایت رژیم غذایی برای کاهش وزن یک راه حل دائمی نیست. برای آنکه به طور دائمی وزن کم کنید، باید تغییراتی را در شیوه زندگی خود اعمال کنید.

رعایت رژیم غذایی برای کاهش وزن یک راه حل دائمی نیست. برای آنکه به طور دائمی وزن کم کنید، باید تغییراتی را در شیوه زندگی خود اعمال کنید. در ادامه‌ی قسمت اول و دوم به مواردی اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند کاهش وزن موفقی داشته باشید.
۷.کنترل نشانه ‌ها و عوامل محرک
بسیاری از عوامل اجتماعی و محیطی باعث افزایش ناخواسته میل به غذا در شما می‌شوند. به عنوان مثال، برخی افراد در حین تماشای تلویزیون پرخوری می‌کنند. برخی نیز نمی‌توانند خود را به هنگام تعارف کردن آبنبات به دیگران کنترل کنند. بنابراین، باید از عوامل محرکی که شما را به خوردن وا می‌دارند، آگاه باشید تا با کنترل آنها از دریافت کالری‌‌های اضافی جلوگیری کنید.
۸.برنامه‌ریزی
داشتن یک آشپزخانه مجهز به مواد غذایی کم کالری و پختن غذاهای مناسب نقش قابل توجهی در کاهش وزن موفق دارند. قفسه‌ های آشپرخانه را از مواد غذایی فرآوری‌ شده و خوراکی‌های بی‌ارزش پاکسازی کنید. سعی کنید از مواد غذایی سالم برای پخت غذا استفاده کنید تا از خطرات ناشی از پرخوری در امان باشید. علاوه ‌بر این، از پرخوری در مجالس و رستوران‌ ها خودداری کنید.
۹.حمایت اجتماعی
برخورداری از حمایت اجتماعی بخش مهمی از فرآیند کاهش وزن موفق است. سعی کنید از عزیزان و دوستانتان برای کاهش وزن کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی، گروه‌های مشاوره فردی یا جمعی، باشگاه‌های ورزشی و برنامه‌های گروهی برای موفقیت بیشتر در برنامه کاهش وزن استفاده کنید.
۱۰.با خود مهربان باشید
طبیعی است که وقتی نمی‌‌توانید وزن کم کنید، احساس دلسردی و ناامیدی کنید. همواره به روزهایی بر می‌خوریم که پیروی از برنامه کاهش وزن دشوارتر از همیشه به نظر می‌‌رسد. موفقیت در یک برنامه کاهش وزن به پشتکار و اعتماد به نفس نیاز دارد. به علاوه، وقتی صحبت از تغییر عادات شخصی و شیوه زندگی به میان می‌آید، نباید جا بزنید.
ممکن است مجبور باشید که اهداف خود را از اول تنظیم کنید، کالری‌ های دریافتی را تعدیل کرده و یا الگوی تمرینات ورزشی خود را عوض کنید. مثبت اندیشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سعی کنید با ثبات کامل در مسیر کاهش وزن قدم بردارید.
حفظ اهداف کاهش وزن مستلزم آن است که به یک سبک زندگی سالم متعهد باشید. هیچ عذر و بهانه ‌ای برای کنار گذاشتن عادات سالم وجود ندارد. یک شام ویژه بیرون از خانه، جشن تولد یا تعطیلات کاری نباید شما را از اهداف اصلی‌تان دور کند. با این حال، طرز تفکر یک شخص نیز نقش بسزایی در پیشرفت برنامه کاهش وزن بر اساس عادات غذایی سالم ایفا می‌‌کند. در غیر این صورت، به دام شیب لغزنده‌ای خواهید افتاد که ممکن است بیرون آمدن از آن به همین راحتی‌‌ها نباشد. با این حال، اضافه کردن وزن پس از اتمام برنامه کار آسانی است.
(منبع: medicalnewstoday)

درمان خانگی اضافه وزن با برگ‌ نعناع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ