غذاهایی که میل جنسی را در شما می‌کُشند

مهرناز زاوه
اغلب افراد شکلات را به عنوان یک عامل محرک قوای جنسی می‌شناسند، اما بیشتر زنان پس از خوردن شکلات احساس خستگی می‌کنند. مسئله‌ای که عمدتا به کاهش میل و شور جنسی در آنها منجر می‌شود.

اغلب زوج‌های جوان در قرارهای ملاقات خود نقش موش و گربه را بازی می‌کنند؛ آنها سعی می‌کنند قبل از رفتن به خانه با حرکات زیر میزی همدیگر را تحریک کنند. اغلب افراد در ابتدا سر حال می‌شوند اما ناگهان با احساس خستگی و خواب آلودگی مواجه می‌شوند، بدون آنکه میلی به ایجاد ارتباط با شریک خود داشته باشند. برای جلوگیری از بروز چنین وضعیتی بهتر است از خوردن مواد غذایی کاهنده میل جنسی اجتناب کنید تا شور جنسی خود را در بهترین حالت ممکن نگه دارید.
۱-حبوبات
این مواد غذایی سالم سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان بوده و به حفظ وزن ایده آل شما کمک می‌کنند. اما گازی که خوردن حبوبات در معده ایجاد می‌کند، این مواد غذایی را به یکی از عوامل کاهنده میل جنسی تبدیل کرده است. بخش عمده‌ای از نگرانی‌های موجود در مورد نفخ با اغراق همراه است، اما وقتی صحبت از ارتباط جنسی به میان می‌آید، ایمنی بهتر از تاسف است. حبوبات به طور کلی حاوی قندهای غیر قابل گوارشی هستند که در روده بزرگ انباشته شده و به عنوان پروبیوتیک به تغذیه باکتری‌های خوب می پردازند تا روده عملکرد بهتری داشته باشد. با این حال، این قندها قبل از آن که به روده بزرگ برسند، وارد معده شده و با پراکنده ساختن گاز خود در این محیط باعث بروز نفخ در افراد می‌شوند.
۲-شکلات
این ماده غذایی خوشمزه سرشار از آناندامید و فنیل اتیل آمین است؛ ترکیباتی که باعث انتشار اندورفین و افزایش میل جنسی در افراد می‌شوند. کاکائو که به عنوان یک عامل محرک قوای جنسی شناخته می‌شود، حاوی ترکیباتی به نام متیل گزانتین است که باعث می‌شود پوست شما به لمس شدن حساس‌تر شود. با این حال، کمی باعث بی‌حالی می‌شود. فرن والفیش، روان درمانگر اهل بورلی هیلز می‌‌گوید: «اغلب افراد شکلات را به عنوان یک عامل محرک قوای جنسی می‌شناسند، اما بیشتر زنان پس از خوردن شکلات احساس خستگی می‌کنند. مسئله‌ای که عمدتا به کاهش میل و شور جنسی در آنها منجر می‌شود.»
۳-ماهی
اگر قرار است به یک رستوران غذاهای دریایی بروید و با شریک خود صدف خوراکی بخورید، سعی کنید زیاد ماهی نخورید. ضایعات شیمیایی صنعتی، مانند کلرید بی‌فنیل‌ها (PCB)، که در ایالات متحده ممنوع هستند، می‌توانند با تقلید از هورمون‌های طبیعی باعث شیوع سرطان در بزرگسالان شده و بر باروری انسان‌ها و حیوانات اثر بگذارند. با وجود اینکه استفاده از ضایعات شیمیایی در سال ۱۹۷۹ در ایالات متحده ممنوع شده است، این ترکیبات به مدت چندین دهه در محیط پراکنده بوده و باعث کاهش میل جنسی در زنان شده‌اند.
۴-غذاهای سرخ شده
وقتی صحبت از غذای سالم و ارتباط جنسی می‌شود، باید فکر خوردن غذاهای چرب مانند همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده را از سرتان بیرون کنید. چربی ترانس موجود در غذاهای سرخ شده به شکل قابل توجهی بر میل جنسی زنان و مردان اثر می‌گذارد. عوارض جانبی ناشی از مصرف اسیدهای چرب ترانس شامل افزایش غیر طبیعی میزان تولید اسپرم در مردان و کاهش شانس بارداری در زنان می‌شود. خوردن سیب زمینی سرخ کرده قبل از رابطه جنسی توصیه نمی‌شود، چون ممکن است سلامت جنسی زوجین را به خطر بیاندازد.
۵-پاپ کورن تهیه شده در مایکروویو
این میان وعده محبوب که معمولا در حین تماشای فیلم خورده می‌شود، ممکن است اشتهای شما را در کوتاه مدت بر طرف کند، اما می‌تواند میل جنسی را در شما بکشد. مواد شیمیایی مورد استفاده در پوشش داخلی کیسه‌های پاپ کورن و تابه‌های نچسب، به کاهش میل جنسی در مردان منجر می‌شوند. کیسه‌های پاپ کورن حاوی اسیدهای پرفلوئورو آلکیل، مانند PFOA و یا PFOS هستند که نقش بسزایی در کاهش تولید اسپرم در مردان دارند. 
(منبع: dailymail)

تاثیر مواد غذایی بر افزایش میل جنسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ