نوشیدن شیر قبل از خواب خوب است یا بد؟

مهرناز زاوه
برای خوابیدن مشکل دارید؟ تحقیقات نشان می‌دهد بهتر است قبل از خواب شیر گاو بخورید چرا که کمکتان می‌کند تا راحت‌تر بخوابید بی آنکه به قرص خاصی نیاز داشته باشید.

برای خوابیدن مشکل دارید؟ تحقیقات نشان می‌دهد بهتر است قبل از خواب شیر گاو بخورید چرا که کمکتان می‌کند تا راحت‌تر بخوابید بی آنکه به قرص خاصی نیاز داشته باشید. محققان دریافته‌اند که شیری که مادر هنگام شب به بچه می‌دهد استثنائا مقدار زیادی تریپتوفان و ملاتونین دارد. ملاتونین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به تنظیم چرخه‌ی خواب و بیداری کمک می‌کند، و تریپتوفان می‌تواند به سروتونین و ملاتونین تبدیل شود. محققان برای اثبات یافته‌های خود در این تحقیق، به موش‌ها شیر شب، شیر روز، آب و دیازپام دادند و بعد آنها را  به مدت ۲۰ دقیقه داخل یک دستگاه چرخنده گذاشتند.
موش‌هایی که حالت خواب آلودگی بیشتری داشتند، چرخیدن در این دستگاه برایشان دشوارتر بود، در شرایطی که موش‌هایی که هشیارتر بودند عملکرد بهتری داشته و یک ساعت بعد از خوردن شیر شب به طور چشمگیری میزان فعالیتشان نسبت به موش‌هایی که شیر روز خورده بودند کمتر شد. محققان می‌گویند تأثیری که شیر در بهبود وضعیت خواب و راحتی آن دارد به خاطر پیوندهای ‌روانشناختی آن (منظور حافظه‌ی مادری است که هنگام خواب به بچه شیر می‌دهد) و نیز منبع غنی عناصر تقویت کننده‌ی وضعیت خواب موجود در آن است. این یافته ها نشان می‌دهد که نوشیدن شیر هنگام شب می‌تواند کمکی برای خواب راحت به منظور کنترل و مدیریت اختلالات مرتبط با خواب بوده و از طرفی گزینه‌ای مثبت برای درمان اختلالات تشویشی باشد.
(منبع: medicaldaily)

آیا این باور که همه باید هر روز یک لیوان شیر بخورند درست است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
نیلوفر

نیلوفر

1396-12-21 - 19:57 پاسخ

سلام.ممنون بابت مطلب اموزنده