لطفا با فندوق و پسته سم نخورید!

akahmadi
حواستان به آجیل های شب یلدا باشد. اگر می خواهید فردای شب چله همچنان سالم و سلامت باشید، توصیه های دکتر مظهری را جدی بگیرید

الودکتر-حواستان به آجیل های شب یلدا باشد. اگر می خواهید فردای شب چله همچنان سالم و سلامت باشید، توصیه های دکتر مظهری را جدی بگیرید و به هیچ وجه سراغ آجیل های رنگ شده نروید. دکتر سید ضیاالدین مظهری متخصص تغذیه درباره مغز فندوق و بادام هندی های  رنگارنگ و خوش رنگ و لعاب می گوید: آجیل ها و دانه ها جز ارزشمندترین ماده غذایی هستند، البته به شرط آن که سالم و بدون آلودگی و قارچ باشد. آجیل های رنگ شده ممکن است آغشته به قارچ های سمی به نام آفلاتوکسین باشند که این دسته از مواد سمی، سرطان زا و کشنده هستند. همچنین  قارچهای سمی باعث انباشته شدن فلزات سنگین در بدن می شوند به مرور زمان باعث تخریب سلول های مغز و اعصاب می شوند. برای شناخت این آجیلها کمی از آنها درون دستتان نگه دارید. بعد از چند ثانیه دستتان رنگی می شود. »

 در انتخاب آجیل هم دقت کنید که آجیل کهنه نخرید.دکتر مظهری می گوید«در آجیل های کهنه باید بیشتر از همه مراقب روغن تیروکسید باشیم، چرا که این روغن توسط رادیکال های آزاد به سلول ها آسیب می رساند که زمینه ساز سرطان خواهند بود.  پس حتما  قبل از خرید دقت کنید که آجیلتان بوی ماندگی و رطوبت ندهد. هیچ زایده و سوراخی هم روی فندوق و پسته نباشد که نشان دهنده کرم خوردگی و ماندگی آنهاست.»

نکته مهمی که در خرید فندوق باید رعایت کنید این است که  فندوق سالم فندوقی است که وقتی  مغز می شود باید سفید رنگ باشد. فندوقی که سفید نباشد و رنگش مایل به شیری، قهوه ای، سبز و سیاه باشد نباید مورد استفاده قرار بگیرد.  

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مهدی

مهدی

1394-11-01 - 15:42 پاسخ

ها؟ پسته؟ فندق؟ چی هستن اینا؟ دکتر دل خوشی داریا!

نازنین

نازنین

1394-10-03 - 06:55 پاسخ

ممنون مفید بود