از بین بردن دائمی موهای زائد با روش‌های خانگی-قسمت دوم

مهرناز زاوه
تهیه داروهای خانگی برای از بین بردن موهای زائد بسیار آسان است. تنها کافی است بهترین روش موجود برای حل مشکلات خود را پیدا کنید.

تهیه داروهای خانگی برای از بین بردن موهای زائد بسیار آسان است. تنها کافی است بهترین روش موجود برای حل مشکلات خود را پیدا کنید. در قسمت اول این مطلب با چند راهکار در این زمینه آشنا شدید. در اینجا با روش‌های دیگری آشنا می‌شوید. 
گلاب آلوم
یکی دیگر از روش‌های درمانی مرسوم برای از بین بردن موهای زائد با گلاب آلوم انجام می‌شود که معمولا توسط زنان هند و پاکستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر آلوم به راحتی در بازار به فروش می‌رسد. اگر به سنگ آلوم دسترسی دارید، باید آن را آسیاب کنید تا به پودر تبدیل شود.
ماسک تخم مرغ برای صورت
سفیده تخم مرغ یک ماده چسبنده است که مانند ماسک شکر، لیمو و عسل عمل می‌کند. وقتی سفیده تخم مرغ بر روی صورت خشک می‌شود، می‌توانید به آسانی آن را بکشید تا موهای زائد به همراه آن برداشته شوند. این فرآیند یک پروسه دردناک است.
اسکراب موز و بلغور جوی دوسر
موز یک ماده طبیعی است که برای از بین بردن موهای زائد بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ وقتی موز با یک ماده زبر مانند بلغور جوی دوسر ترکیب می‌شود، به گزینه مناسبی برای لایه‌برداری از پوست تبدیل خواهد شد. موز پوست شما را نرم و انعطاف پذیر کرده و بلغور جوی دوسر به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می‌کند. هر دو ترکیب نتایج منحصر به فردی ارائه می‌کنند.
پاپایای خام (خربزه درختی)
پاپایا برای انواع پوست از جمله پوست‌های حساس مناسب است. آنزیم موجود در پاپایا که «پاپایین» نام دارد، با در هم شکستن فولیکول‌های مو از رشد موهای زائد جلوگیری می‌کند. این میوه از طریق لایه‌برداری باعث بهبود بافت پوست شده و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. این پروسه درمانی به دو روش مختلف انجام می‌شود.
زردچوبه
قرن‌ها است که از زردچوبه برای درمان انواع بیماری‌های پوستی در هندوستان استفاده می‌شود. زردچوبه علاوه بر خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده‌ای که دارد، از رشد موهای زائد نیز جلوگیری می‌کند. این فرآیند یک روش ساده اما موثر برای از بین بردن موهای زائد است. 
نخود
مادران هندی به طور سنتی از آرد نخود یا آرد باقلا برای پاکسازی پوست فرزندان خود استفاده می‌کنند. معمولا از مخلوط آرد باقلا با زردچوبه، آب یا شیر برای از بین بردن موهای زائد و رفع ناراحتی های پوستی استفاده می‌شود. در اینجا، از ماسک آرد نخود در حذف موهای زائد کمک گرفته می‌شود.
روغن کافشه با پودر تاناکا
تاناکا یک درخت بسیار محبوب در میانمار است که با اهداف آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ این درخت زرد است و زمانی که با روغن کافشه مخلوط می‌شود، به یک داروی موثر برای از بین بردن موهای زائد صورت و سایر نقاط بدن تبدیل می‌شود. روغن کافشه در پاکسازی پوست موثر است و پوست شما را نرم و منعطف می‌سازد. پودر تاناکا یک موبر طبیعی است که به راحتی شما را از شر موهای زائد خلاص می‌کند.
پیاز و ریحان
پیاز یک ماده طبیعی است که پوست شما را زیبا می‌سازد؛ به علاوه، ترکیب پیاز با برگ ریحان به از بین بردن موهای زائد کمک می‌کند. تنها کافی است که غشای نازک و شفاف نهفته در لایه‌های میانی پوست پیاز را پیدا کنید.
(منبع: myhealthtips)

مزایا و عوارض احتمالی لیزر موهای زائد بدن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ