از بین بردن دائمی موهای زائد با روش‌های خانگی-قسمت سوم

مهرناز زاوه
اولین نکته‌ای که می‌بایست به آن توجه کنید، این است که در امتحان کردن روش‌های درمان خانگی صبور باشید و سعی کنید از تمام داروهای خانگی موجود استفاده کنید. این تنها راهی است که می‌توانید برای پیدا کردن بهترین شیوه درمانی انجام دهید.

اولین نکته‌ای که می‌بایست به آن توجه کنید، این است که در امتحان کردن روش‌های درمان خانگی صبور باشید و سعی کنید از تمام داروهای خانگی موجود استفاده کنید. این تنها راهی است که می‌توانید برای پیدا کردن بهترین شیوه درمانی انجام دهید.
مخلوط کافور و فلفل سفید برای پاها
کافور و فلفل سفید مواد تندی هستند و ممکن است به احساس سوزش در پوست منجر شوند. این معضل در پوست‌های حساس شایع‌تر است. از این رو، توصیه می‌شود که از این مخلوط فقط برای پاها استفاده کنید. برخی افراد از نفت سفید به همراه کافور و پودر فلفل سفید برای دست‌یابی به نتایج دلخواه خود کمک می‌گیرند. اما نفت سفید یک ماده قابل اشتعال است که به راحتی با یک جرقه شعله‌ور می‌شود. بنابراین، از بکارگیری نفت سفید خودداری کرده و تنها از مخلوط کافور و فلفل سفید استفاده کنید.
گزنه هندی و زردچوبه
گزنه هندی یک گیاه دارویی بسیار محبوب است که خواص آرام بخش، ضد میکروبی، کرم کش، ضد تهوع، ضد انگلی، خواب آور و شفابخش دارد. این گیاه یک داروی شگفت انگیز است که به طور سنتی برای درمان بیماری‌هایی مانند آسم، ذات الریه، زخم بستر و روماتیسم مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخلوط گزنه با پودر زردچوبه برای از بین بردن موهای زائد بدن بکار گرفته می‌شود.
مخلوط آب لیمو و عسل
ماسک عسل و آب لیمو مثل چسب به پوست می‌چسبد؛ از این رو می‌توانید با برداشتن آن از روی پوست از شر موهای زائد خلاص شوید. عسل خواص مرطوب کننده دارد و پوست شما را نرم و منعطف می‌سازد. از آب لیمو برای لایه‌برداری و پاکسازی سطح پوست استفاده می‌شود. آب لیمو به سفت شدن پوست کمک کرده و موهای زائد بدن را روشن‌تر می‌سازد. آب لیمو و عسل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارند و از خارش و سوزش پوست جلوگیری می‌کنند.
ماسک عدس برای صورت
عدس قرمز بهترین گزینه است. این ماسک یک اسکراب خانگی بسیار عالی برای از بین بردن موهای زائد صورت است. اسکراب صورت با خمیر عدس در جهت مخالف کمک می‌کند که از شر موهای زائد خلاص شوید و پوستی تمیز، نرم و منعطف داشته باشید.
چای نعناع
رشد موهای زائد به علت هیرسوتیسم یا نابجارویی مو رخ می‌دهد. این عارضه معمولا در نتیجه عدم تعادل هورمونی به دلیل افزایش سطح آندروژن و تستوسترون اتفاق می‌افتد. حساسیت بیش از اندازه فولیکول های مو به هورمون آندروژن نیز به این امر کمک می‌کند. نوشیدن چای نعناع باعث کاهش سطح آندروژن در بدن شده و از رشد موهای زائد جلوگیری می‌کند.
غذاهای سرشار از فیتواستروژن
سطح استروژن با افزایش سطح آندروژن و تستوسترون (هورمون های مردانه) در بدن کاهش می‌یابد. این امر موجب عدم تعادل هورمونی شده و رشد موهای زائد در نقاط مختلف بدن را به دنبال دارد. اگر به خوردن غذاهای سرشار از فیتواستروژن بیشتر توجه کنید، می‌توانید از عدم تعادل هورمونی جلوگیری کرده و دیگر با موهای زائد مواجه نشوید. فیتواستروژن یک هورمون گیاهی است که شبیه استروژن عمل می‌کند. بنابراین سعی کنید از مواد سرشار از فیتواستروژن در رژیم غذایی روزانه خود بیشتر استفاده کنید.
ملاس سیاه
اغلب زنان در سنین بالا با کمبود مواد آلی ضروری در بدن مواجه می‌شوند. این مسئله باعث رشد موهای زائد و یا ریزش مو در فرق سر می‌شود. ملاس سیاه سرشار از مواد آلی و آهن است و از سرعت رشد موهای زائد در بدن می‌کاهد. این ماده به تدریج از رشد موهای زائد جلوگیری کرده و این معضل را برطرف می‌سازد.
(منبع: myhealthtips)

چه بنوشیم تا موهای زائد نداشته باشیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ