کمبود ویتامین B12 در خانم‌ها به چه مشکلاتی می‌انجامد؟

مهرناز زاوه
مطالعات محققان نشان می‌‌دهند بسیاری از زنانی که تحت درمان بیماری‌‌هایی مانند زوال عقل یا آلزایمر قرار دارند، در واقع از کمبود ویتامین B12 نیز رنج می ‌برند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که کمبود ویتامین B12 در بدن منجر به از دست رفتن عملکرد شناختی در فرد خواهد شد. مطالعات محققان نشان می‌‌دهند بسیاری از زنانی که تحت درمان بیماری‌‌هایی مانند زوال عقل یا آلزایمر قرار دارند، در واقع از کمبود ویتامین B12 نیز رنج می ‌برند. از دست دادن حافظه، گم‌ گشتگی، توهم و پارانویا چند مورد از مشکلاتی هستند که در این زنان شیوع بیشتری دارند. سایر مشکلات مرتبط با کمبود ویتامین B12 عبارتند از:
•بی‌حسی در نواحی دست، ران و پاها
•مشکلات راه رفتن و حفظ تعادل
•کم خونی
•خستگی
•زرد شدن پوست و یرقان
چگونه می‌‌توان کمبود ویتامین B12 را درمان کرد؟
نزدیک به ۲۰ درصد از افراد بزرگسال از کمبود ویتامین B12 رنج می‌‌برند. بر اساس مطالعات محققان دانشگاه هاروارد، اگر بیش از ۵۰ سال سن دارید، می‌توانید از داروهای دیابت مانند متفورمین و یا داروهای مسدودکننده گیرنده‌های H2 مانند پپسید یا زانتک استفاده کنید. قبل از مصرف داروها از پزشک خود بخواهید که سطح ویتامین B12 بدن شما را اندازه ‌گیری کند. در عین حال، تمام زنان بالای ۵۰ سال می‌‌توانند از مکمل‌‌های استاندارد ویتامین B12 برای رفع کمبود خود استفاده کنند. زنانی که از کمبود جدی ویتامین B12 رنج می‌‌برند، باید به صورت هفتگی مکمل بخورند و یا از قرص‌های تجویزی B12 با دوز بالا به صورت روزانه استفاده کنند.
زنان مسن و میانسال می‌‌توانند پیش از آنکه دچار کمبود شوند، از مکمل‌های ویتامین B12 استفاده کنند. دریافت ویتامین B12 کافی نه تنها از تضعیف عملکرد شناختی زنان در سنین بالاتر جلوگیری می‌‌کند، بلکه به آنها کمک می‌‌کند که موهایی سالم و پوستی درخشان داشته باشند و از زندگی مستقل و فعالانه خویش لذت ببرند.
(منبع: livingbetter50)

چرا خانم‌‌های بالای ۵۰ سال به مکمل‌‌های ویتامین B12 نیاز دارند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ