۱۰ نوع صبحانه هیجان انگیز برای کودکان-قسمت اول

مهرناز زاوه
اگر کودک بدغذایی دارید باید سعی کنید وعده‌های غذایی و مخصوصا صبحانه را برای او هیجان انگیز کنید. ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید این کار را انجام دهید و غذاهای مغذی را در صبحانه او بگنجانید.

دلتان می‌خواهد به فرزندتان غذای سالم بدهید، اما نمی‌دانید که مواد مغذی لازم برای او چیست و چه مقدار از آن کافی است. مساله مهم دیگر این است که مراقب بروز چاقی در فرزندتان باشید و کالری‌های مصرفی او را کنترل کنید. برای رسیدن به این هدف باید سعی کنید سبزیجات و روغن مغزهای خوراکی را جایگزین چربی‌های جامد و غذاهایی مثل کره یا شیرینی‌جات کنید تا از این طریق بتوانید اسیدهای چرب و ویتامین E مورد نیاز بدن او را تامین کنید. اگر کودک بدغذایی دارید باید سعی کنید وعده‌های غذایی و مخصوصا صبحانه را برای او هیجان انگیز کنید. ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید این کار را انجام دهید و غذاهای مغذی را در صبحانه او بگنجانید.
مافین سبوس‌دار با موز
وعده صبحانه قدرت مغزی کودکان را افزایش می‌دهد و انرژی کافی برای انجام امور روزمره آنها را تامین می‌کند. صبحانه معده کودکان را پر کرده و کمک می‌کند تنقلات کمتری بخورند. بنابراین، سعی کنید از دستورهای جدید برای تهیه یک صبحانه خوشمزه و مغذی استفاده کنید. مافین سبوس‌دار با موز گزینه خوبی است. با اضافه کردن چند دانه شکلات چیپسی می‌توانید یک مافین شیرین تهیه کنید. مافین سرشار از فیبر بوده و منبع پروتئین است. اضافه کردن یک فنجان شیر کم چرب نیز مافین را به یک وعده غذایی کامل تبدیل می‌کند. به علاوه، خوردن این غذا بسیار آسان است و کودکان بهانه‌ای برای نخوردن آن نخواهند داشت.
نان شیرینی حلقوی با موز
نان شیرینی حلقوی با موز سرشار از فیبر است. کره بادام زمینی نیز پروتئین لازم برای بدن را تامین می‌کند.
-۲ قاشق غذاخوری کره طبیعی را با ۱ قاشق چای خوری عسل و کمی نمک مخلوط کنید.
-مخلوط را روی یک نان شیرین گندمی بمالید.
-تکه‌های موز را روی نان بچینید.
یک عدد نان شیرین برای دو نفر کافی است. هر فرد می‌تواند نصف آن را بخورد.
کیک میوه‌ای با پرتقال و زغال اخته
وقتی کودکان دوست دارند یک چیز شیرین و میوه‌ای بخورند، این کیک‌ها گزینه فوق العاده‌ای هستند. آنها سرشار از پروتئین و فیبر بوده و طعم ترش و شیرین می‌دهند. اجازه دهید بچه‌ها در تهیه این کیک‌ها به شما کمک کنند تا درست کردن آنها را یاد بگیرند.
ساندویچ پنیری با توت فرنگی و کرِم
ساندویچ فقط مخصوص ناهار نیست، مخصوصا زمانی که میوه‌ای باشد!
-۱ قاشق غذاخوری پنیر خامه‌ای کم چرب را با ۱/۴ قاشق چای‌خوری عسل و ۱/۸ قاشق چای‌خوری پرتقال مخلوط کنید.
-مخلوط به دست آمده را روی دو تکه نازک نان ساندویچ گندمی بمالید.
در آخر می‌توانید یک تکه توت فرنگی کوچک روی ساندویچ بگذارید.
ژله پاستیلی با انگور
غذای صبحانه باید مغذی و جالب توجه باشد. از این رو می‌توانید با اضافه کردن انگور و تکه‌های سیب به این میان وعده جذابیت بیشتری بدهید. همچنین می‌توانید از ماست بدون چربی یا کم چرب در تهیه این پاستیل‌ها استفاده کنید تا کلسیم و پروتئین مناسبی داشته باشند. پنیر رشته‌ای کم چرب نیز گزینه خوبی برای تهیه این صبحانه مغذی است.
املت سفیده تخم مرغ با پنیر و بروکلی
این غذا یک گزینه عالی برای گنجاندن سبزیجات در وعده صبحانه است. برای تهیه این غذا به سه ماده اولیه احتیاج دارید: سفیده تخم مرغ، پنیر موتزارلا و کلم بروکلی. این املت طعم فوق العاده‌ای دارد و سرشار از پروتئین است. این غذا به رشد عضلات کودکان کمک کرده و آنها را تا مدتی سیر نگه می‌دارد.
(منبع: webmd)

صبحانه مناسب برای کودکان مبتلا به بیش‌فعالی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ