عادات روزانه برای مبارزه با سالخوردگی و داشتن پوستی سالم-قسمت دوم

مهرناز زاوه
راز داشتن ظاهری جوان‌تر در دستان یک جراح پلاستیک یا محلول ضدسالخوردگی نیست، بلکه درصد بالایی از آن به شیوه‌ی زندگی‌تان مربوط می‌شود.

همانطور که در قسمت اول گفتیم راز داشتن ظاهری جوان‌تر در دستان یک جراح پلاستیک یا محلول ضدسالخوردگی نیست، بلکه درصد بالایی از آن به شیوه‌ی زندگی‌تان مربوط می‌شود. در این جا به برخی عادات روزانه‌ای اشاره می‌کنیم که با رعایت آنها می‌توانید از بروز چین و چروک‌ها پیشگیری کرده و سلامت پوست‌تان را افزایش دهید.
۴.سعی کنید آب زیاد بنوشید
نوشیدن آب یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید برای جوان‌تر کردن و براق‌تر کردن پوستتان در طول زمان انجام دهید. هیدراته نگه داشتن بدن باعث افزایش جریان خون پوست شده و مانع از کند شدن ترمیم پوست می‌شود. محققان طی تحقیقاتی دریافته‌اند که ۳۰ دقیقه بعد از نوشیدن ۵۰۰ میلی‌لیتر آب جریان خون در مویرگ‌های پوست افزایش می‌یابد. پوست ۳۰ درصد آبی را که می‌نوشید به خود جذب می‌کند و باعث می‌شود ظاهری پر و گوشتالو داشته باشد، خصوصا اگر میزان زیادی آب بنوشید. از طرفی نوشیدن آب زیاد باعث دفع سموم از بدن شده و ظاهرتان را سالم‌تر خواهد کرد.
۵.ورزش
آن دسته از افرادی که بالای ۶۵ سال سن دارند می‌توانند با ورزش کردن از تأثیرات سالخوردگی تا حد زیادی پیشگیری کرده و ظاهر خود را جوان‌تر سازند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد سه روز در هفته ورزش کردن حافظ جوانی شماست چرا که باعث شارژ شدن بدن و از بین بردن علائم سالخوردگی می‌شود. در واقع ورزش کردن از لاغر شدن میان-پوست و لایه‌ی شاخی پوست –بیرونی‌ترین لایه‌ی پوستی- جلوگیری کرده و باعث جوان‌تر شدن پوست می‌شود. از طرفی ورزش باعث از بین رفتن جوش‌ها از طریق از بین بردن مواد سمی و کاهش استرس می‌شود.
۶. رابطه‌ی جنسی بیشتر
افزایش تعداد دفعات رابطه‌ی جنسی می‌تواند باعث جوان‌تر شدن ظاهر شما شود. داشتن رابطه‌ی جنسی منظم، تقریبا هفت سال شما را جوان‌تر می‌کند. محققان معتقدند که یکی از مؤلفه‌های اصلی و کلیدی برای جوان‌تر ماندن، حفظ فعالیت و داشتن یک زندگی جنسی خوب با وجود سالخوردگی است. دخول جنسی سه بار در هفته و یا بیشتر- البته اگر وقت و انرژی انجام آن را دارید، باعث حفظ سلامت شما می‌شود.
۷.سعی کنید شب‌ها خواب خوبی داشته باشید
باید سعی کنید که دیگر شب‌ها دیر نخوابید تا بتوانید زیبایی پوست خود را حفظ کنید. با بالا رفتن سن، باید سعی کنید که وضعیت خواب برایتان اولویت پیدا کند تا بتوانید کاری کنید که بدنتان برای روز بعد سوختگیری کرده و بشاش‌تر باشد. تحقیقات نشان می‌دهد کمبود خواب می‌تواند باعث سالخوردگی زودهنگام پوست و بروز خط و خطوط روی آن شود. در کل، بر هم خوردن وضعیت خواب می‌تواند باعث تسریع علائم سالخوردگی پوست و تضعیف توانایی پوست برای ترمیم خودش در شب شود.
(منبع: health)

آب برنج چه فوایدی برای پوست و مو دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ