اشتباهات رایج که هنگام آرایش ناخن‌ها انجام می‌دهید-قسمت سوم

مهرناز زاوه
نگهداری از مانیکور مستلزم آن است که ناخن‌های خود را هیدراته نگه دارید، مخصوصا اگر از دست‌های خود زیاد استفاده می‌کنید.

در ادامه‌ی قسمت اول و دوم نکاتی ارائه شده‌اند که به شما کمک می‌کنند از خرابکاری‌های رایج به هنگام آرایش ناخن‌ها جلوگیری کنید.
۱۰-عدم استفاده از پوشش رویی (تاپ کُت)
اگر زمان کافی برای آرایش ناخن‌ها ندارید، از محلول‌هایی که در لایه رویین لاک مورد استفاده قرار می‌گیرند استفاده کنید. در غیر این صورت، روکش لاک دوام چندانی نخواهد داشت.
۱۱-عدم پوشش کامل لبه‌های ناخن
بسیاری از شکاف‌ها و شیارهایی که پس از لاک زدن پدید می‌آیند، در نوک ناخن مشاهده می‌شوند. با این حال، اغلب زنان توجهی به استفاده بیشتر از محلول‌های مخصوص لایه رویی ناخن در این بخش ها نمی‌کنند. برای پوشش کامل لبه‌های ناخن می‌توانید از یک روکش دیگر بر روی روکش قبلی استفاده کنید.
۱۲- تمیز نکردن پوسته اطراف ناخن
بزرگ‌ترین تفاوت مانیکور شخصی با سالن‌های زیبایی چه می‌تواند باشد؟ لکه‌هایی که در دو طرف و پوسته اطراف ناخن پدید می‌آیند. بعد از آخرین لایه، باید پوسته اطراف ناخن را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید و هرگونه لاک اضافی را از بین ببرید. این کار باعث می‌شود که لاک ناخن زیباتر جلوه کند و مانیکور دوام بیشتری داشته باشد.
۱۳-اگر مانیکورتان لک شد، دوباره رویش لاک می‌زنید
یک راه آسان برای رفع لکه‌های جزئی وجود دارد و دیگر نیازی نیست دوباره لاک بزنید. اگر لکه‌ها آنقدر شفاف هستند که نمی‌توانید ناخن را از روی آنها ببینید، یک لایه از لاک مورد نظر را بر روی ناخن بکشید و بگذارید ۳۰ ثانیه بماند. سپس، برای بار دوم از تاپ کُت استفاده کنید.
۱۴- عدم استفاده از مرطوب کننده قبل از تغییر لاک
رسیدگی به وضعیت دست و ناخن‌ها باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، نه آنکه صرفا هفته‌ای یک بار به آن پرداخته شود. نگهداری از مانیکور مستلزم آن است که ناخن‌های خود را هیدراته نگه دارید، مخصوصا اگر از دست‌های خود زیاد استفاده می‌کنید. بهتر است هر روز از روغن کوتیکول استفاده کنید.
(منبع: thehealthsite)

توصیه‌هایی برای ناخن‌های محکم و زیبا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ