روش‌های عجیب و غریب زیبایی-قسمت اول

مهرناز زاوه
گفته می‌شود که گیشاهای ژاپنی از مدفوع بلبل‌ها، خصوصا مرغ‌های آوازه خوان ژاپنی برای حفظ ظاهر و زیباتر کردن صورت خود استفاده می‌کردند.

گذراندن یک روز در چشمه آب گرم به شما کمک می‌کند که برای یک روز هم که شده از زندگی روزمره‌تان فاصله بگیرید و از ماساژ و حتی مانیکور و پدیکور بهره ببرید. در ژاپن، این چشمه‌های آب گرم می‌تواند شامل استفاده از حلزون هم باشد. نوعی ماساژ صورت که در آن از مخاط حلزون برای رطوبت‌دهی به پوست، کاهش التهاب آن و از بین بردن سلول‌های مرده استفاده می‌شود. 
در اینجا با روش‌های زیبایی عجیبی آشنا می‌شوید که برخی از آنها مورد تایید پزشکان هم قرار گرفته‌‌اند.
۱.ادرار درمانی
ادرار درمانی شامل استفاده از ادرارتان به عنوان یک ترکیب شفادهنده است. ادرار حاوی ۹۵ درصد آب، ۲.۵ درصد اوره و باقی آن هم ترکیبی از نمک، مواد معدنی مختلف، آنزیم‌ها و هورمون‌هایی است که حاوی مواد مغذی هستند. زمانی که آن را با یک پارچه‌ی مرطوب و تمیز در قالب ترکیبی برای درمان زیبایی به پوستتان بمالید می‌تواند باعث از بین رفتن پسوریاسیس، اگزما و جوش‌های پوستی شود. ادرار صبح بهترین ترکیب برای درمان مشکلات پوست صورت است چرا که هورمون‌های موجود در آن در طول شب ساخته می‌شود.
۲.مدفوع کبوتر 
گفته می‌شود که گیشاهای ژاپنی از مدفوع بلبل‌ها، خصوصا مرغ‌های آوازه خوان ژاپنی برای حفظ ظاهر و زیباتر کردن صورت خود استفاده می‌کردند. مدفوع بلبل‌ها حاوی میزان زیادی اوره‌ی سرشار از نیتروژن و گوانین است. همانطور که می‌دانید گوانین، نوعی آمینواسید است که هنگام تولید محصولات آرایشی از آن استفاده می‌شود. اوره‌ی موجود در مدفوع کبوتر به پوست کمک می‌کند تا رطوبت خود را حفظ کند در شرایطی که گوانین باعث می‌شود تا ظاهر پوست براق‌تر و نرم‌تر شود. استفاده از مدفوع کبوتر توسط گیشاها برای زیبایی صورت در مقایسه با روش‌های لایه‌برداری شیمیایی باعث قرمزی و یا التهاب پوست نمی‌شود.
۳.استفاده از پودر قهوه برای شستن بدن
از قهوه فقط برای نوشیدن استفاده نمی‌شود؛ قهوه‌ی صبحگاهی را می‌توان هنگام استحمام هم استفاده کرد. کافئین دارای خواص از بین برنده‌ی چربی زیر پوست ران و کفل و نیز نوعی لایه‌بردار پوستی است. به عنوان روشی برای زیبایی، باید گفت که قهوه باعث افزایش جریان خون می‌شود. اگر از بوی قهوه خوشتان می‌آید، چیزی که پزشک به شما توصیه خواهد کرد استفاده از قهوه به عنوان یک لایه‌بردار کلی برای تمام بدن است. شستشوی پوست با پودر قهوه باعث از بین رفتن سلول‌های مرده ی پوست شده و پوستتان را سالم و تمیز می‌کند.
(منبع: medicaldaily)

از بین بردن دائمی موهای زائد با روش‌های خانگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ