اثرات جانبی انواع کفش‌های مهمانی زنانه بر پاها

مهرناز زاوه
همه می‌دانیم که داشتن یک کفش نامناسب می‌تواند منجر به بروز دردهای کوتاه-مدت و مشکلاتی در درازمدت شود. در اینجا خانم اِما ساپل، مشاور و متخصص امراض پا مشکلات مربوط به برخی از انواع کفش‌های مهمانی را عنوان می‌کند.

همه می‌دانیم که داشتن یک کفش نامناسب می‌تواند منجر به بروز دردهای کوتاه-مدت و مشکلاتی در درازمدت شود. در اینجا خانم اِما ساپل، مشاور و متخصص امراض پا مشکلات مربوط به برخی از انواع کفش‌های مهمانی را عنوان می‌کند:
کفش‌های نوک تیز دردناک
در این کفش‌ها، انگشتان به طرف نقطه‌ای جمع می‌شوند که بسیار کوچک است. اکثر افراد می‌توانند چندین ساعت را با آن سپری کنند و برخی از افراد هم ظرف نیم ساعت درد احساس می‌کنند. پوشیدن این کفش‌ها در طولانی مدت باعث بروز مشکلاتی برای پا می‌شود. وقتی سه انگشت میانی تحت فشار قرار می‌گیرند به مرور شکل خود را از دست داده و به طرف یکدیگر خم می‌شوند.
کفش‌های بی‌بند
این نوع کفش‌ها اغلب از چرم سفتی ساخته شده که می‌تواند منجر به ساییدگی و پوست‌رفتگی پاشنه شده و آن ناحیه را برآمده کند. این مشکل اغلب با التهاب آغاز شده و بعد از یک شب رقصیدن با آن، زخم و تاول شکل می‌گیرد. در پاهایی که پوستی جوان‌تر دارد، این فشار می‌تواند به برآمدگی استخوانی یا بدفرمی هاگلند بیانجامد.
فشار کفش‌های تخت-کلفت
ممکن است در این کفش‌ها خیلی احساس امنیت و اطمینان خاطر داشته و احتمال تلوتلو خوردنتان با آن کم باشد، اما شاید به خاطر پاشنه‌هایش، ممکن است احساس لرزش و افتادن داشته باشید. بسیاری از افراد با این کفش‌ها می‌رقصند و این کار فشار زیادی به مفاصل وارد می‌کند. از طرفی این مشکل می‌تواند به بروز پادرد، پینه و درد قوس کف پا منتهی شود.
کفش‌های بدون پشت 
کفش‌های پاشنه بلند بدون پشت بسیار کفش‌های مرسوم و معروفی هستند چرا که پاها را کشیده‌تر نشان می‌دهند. اما خطر دردهای کوتاه مدت به خاطر پوشیدن آنها وجود دارد. از طرفی ممکن است پایتان دچار پینه، کبودی و ترک‌خوردگی پوستی پاشنه شده چرا که هیچ قسمتی برای پشتیبانی قوزکتان وجود ندارد. 
(منبع: webmd)

کفش‌ پاشنه بلند بهتر است یا لژ دار؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ