مکمل‌های موثر در درمان گواتر و اختلالات تیروئید

مهرناز زاوه
مصرف بسیاری از مکمل‌ها باعث بهبود اختلالات تیروئید می‌شود. اختلالات تیروئید میلیون‌ها آمریکایی را تحت تاثیر خود قرار داده‌ است. این عارضه زمانی رخ می‌دهد که غده تیروئید -یک غده درون‌ریز پروانه‌ای شکل که در داخل گردن قرار دارد- بیش از اندازه یا کمتر از مقدار لازم هورمون ترشح کند.

مصرف بسیاری از مکمل‌ها باعث بهبود اختلالات تیروئید می‌شود. اختلالات تیروئید میلیون‌ها آمریکایی را تحت تاثیر خود قرار داده‌ است. این عارضه زمانی رخ می‌دهد که غده تیروئید -یک غده درون‌ریز پروانه‌ای شکل که در داخل گردن قرار دارد- بیش از اندازه یا کمتر از مقدار لازم هورمون ترشح کند. برخی از مکمل‌های غذایی از جمله داروهای گیاهی به بهبود اختلالات تیروئید کمک می‌کنند. پیش از مصرف مکمل‎‌ها، با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا از عوارض جانبی احتمالی و دوز مناسب مکمل مطلع شوید.
جلبک بِلدررک
جلبک بِلدررک به عنوان یک مکمل غذایی موثر بر اختلالات تیروئید، به ویژه کم کاری تیروئید شناخته می‌شود. به گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، این جلبک دریایی که با نام علمی فوکوس وزیکولوسوس شناخته می‌شود، نقش قابل توجهی در بهبود اختلالات غده تیروئید دارد. دکتر شارول تیلنر، روان‌پزشک و نویسنده کتاب «طب گیاهی از دل زمین» معتقد است این جلبک یکی از گیاهان خانواده فوکوس است. بِلدررک یک جلبک دریایی است که به طور معمول در سواحل اقیانوس اطلس و آرام یافت می‌شود. این گیاه اغلب با نام کلپ قهوه‌ای معرفی می‌شود، هر چند کلپ نوع دیگری از جلبک‌های دریایی است. این جلبک سرشار از ید است؛ از این رو، در طب سنتی برای درمان کم کاری تیروئید ناشی از کمبود ید در بدن بکار گرفته می‌شود. قبل از مصرف این جلبک دریایی با پزشک خود مشورت کنید.
بادرنجبویه
بادرنجبویه که با نام علمی ملیسا افیسینالیس شناخته می‌شود، یک مکمل غذایی موثر بر اختلالات تیروئید، به ویژه پرکاری تیروئید است. به گفته محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، بادرنجبویه یکی از گیاهان خانواده نعنا است.
(منبع: mayoclinic)

تاثیر مصرف کتانجک بر درمان گواتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ