نکات مهم برای جلوگیری از پیری زودرس پوست-قسمت اول

مهرناز زاوه
موارد بیرونی زیادی وجود دارند که بر چگونگی روند پیری اثر می‌گذارند و مراقبت‌های مناسب می‌تواند به شما کمک کند که آسیب کمتری ببینید.

آیا اولین نشانه‌های پیری را روی پوستتان مشاهده کرده‌اید؟ با افزایش سن، چین و چروک، لکه‌های پیری و خطوط ریزی در اطراف پیشانی، لب و چشم‌ها پدید می‌آیند. بسته به نوع عادات روزانه‌ی شما این اتفاق ممکن است در ۳۰ سالگی و یا میانسالی رخ دهد. مسلم است که در این روند بعضی چیزها خارج از کنترل است، مثلا کاهش سطح استروژن که منجر به افتادگی پوست می‌شود و یا ژنتیک که ساختار خاصی به شما می‌بخشد. اما در کنار این‌ها، موارد بیرونی زیادی وجود دارند که بر چگونگی روند پیری اثر می‌گذارند و مراقبت‌های مناسب می‌تواند به شما کمک کند که آسیب کمتری ببینید.
قبل از خریدن کرم‌های ضد پیری گران قیمت، بهتر است چند تغییر ساده در شیوه زندگی خود اعمال کنید تا حتی الامکان از گسترش علائم پیری جلوگیری به عمل آورید.
اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید
نور خورشید علت اصلی بروز چین و چروک صورت است و ده‌ها مطالعه بر این مسئله صحه گذاشته‌اند. برای آنکه از پوست خود محافظت کنید، نخست باید در زمان‌هایی که شدت تابش خورشید در بالاترین حد ممکن است در خانه بمانید. دوم، هر بار که بیرون می‌روید، از یک کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید. حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن کرم بزنید و هر چند ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تجدید کنید.
هیدراته بمانید
هیدراته نبودن، دومین علت بروز چین و چروک فراوان بر روی صورت است. برای آنکه پوستی مرطوب و منعطف داشته باشید، باید به اندازه کافی به پوست خود آبرسانی کنید. اگر آب لازم برای بدن را تامین نکنید، سلول های پوست به تدریج قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و چروکیده می‌شوند.
یوگای صورت را امتحان کنید
یوگای صورت شامل مجموعه تمریناتی است که با هدف افزایش کیفیت و جوانی پوست انجام می‌گیرند. اغلب ما توجهی به تقویت عضلات صورت خود نداریم. اما این تمرینات به ما کمک می‌کنند که با تقویت عضلات صورت مان از پیری زودرس پوست جلوگیری کنیم.
(منبع: thehealthsite)

توصیه‌های متخصصین برای مراقبت از پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ