۱۰ تغییری که پیاده روی در زندگی شما ایجاد می‌کند-قسمت دوم

مهرناز زاوه
مطالعات مختلف نشان می‌دهند که پیاده روی سطح هورمون‌های استرس را در بدن کاهش می‌دهد. بنابراین، اگر بی‌حوصله و دست پاچه هستید، به پیاده روی بروید. پیاده روی کمک می‌کند که به لحاظ جسمی، ذهنی و روحی بهتر شوید.

در قسمت اول با برخی اثرات پیاده روی بر جسم و روحتان آشنا شدید. در ادامه اثرات مثبت دیگر آن را بررسی می‌کنیم.
۵-تحرک مفصل ران
اگر به کارهای سخت و طاقت فرسا مشغولید، این احتمال وجود دارد که با گرفتگی عضلات باسن مواجه شوید. پیاده روی با افزایش تحرک و انعطاف پذیری مفصل ران به شما کمک می‌کند که از گرفتگی باسن خلاص شوید. پیاده روی با در هم شکستن اسید لاکتیک موجود در عضلات، به بهبود گرفتگی عضلانی کمک کرده و بدن را مقاوم‌تر می‌سازد.
۶-رهایی از استرس
پیاده روی به صورت آنی شما را از فشار و استرس می‌رهاند. مطالعات مختلف نشان می‌دهند که پیاده روی سطح هورمون‌های استرس را در بدن کاهش می‌دهد. بنابراین، اگر بی‌حوصله و دست پاچه هستید، به پیاده روی بروید. پیاده روی کمک می‌کند که به لحاظ جسمی، ذهنی و روحی بهتر شوید. هورمون‌های استرس می‌توانند باعث افزایش وزن، از دست دادن حافظه و فشار خون بالا شوند. بنابراین، پیاده روی را فراموش نکنید!
۷-دورنمای بهتر
وقتی برای پیاده روی بیرون می‌روید، به دیدگاه بهتری نسبت به طبیعت، مردم و محیط پیرامون خود دست می‌یابید. اگر در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنید، ممکن است دائم در اتومبیل باشید و از دیدن مناظر پیرامون محروم شوید. اما کافی است یک بار برای پیاده روی بیرون بروید تا از زیبایی‌های اطراف خود لذت ببرید.
۸-اندام جدید
اگر چند ماه به پیاده روی ادامه دهید، خواهید دید که عضلاتتان قوی‌تر از قبل شده‌اند. پیاده روی به شما پاهای زیباتری می‌بخشد. به علاوه، حرکت بازوها در حین پیاده روی باعث می‌شوند که عضلات پشت، کمر و شانه‌ها فرم بهتری پیدا کنند. پیاده روی در طولانی مدت دامنه حرکتی شما را ارتقا می‌دهد.
۹-تبادل فرهنگی
اگر به جای استفاده از اتومبیل، کفش‌های پیاده روی خود را بپوشید و بیرون بروید، می‌توانید با مردم محله آشنا شوید. حتی می‌توانید مغازه‌ها و رستوران‌هایی را پیدا کنید که پیش از این شانس دیدن‌شان را نداشتید. 
۱۰-سرگرمی
پیاده روی می‌تواند باعث شادی و سرگرمی شما شود. تحرک و جنب و جوش یک موهبت بزرگ است. بنابراین، هرگز از پیاده روی غافل نشوید. هیچ وقت از روی اجبار به پیاده روی نروید، سعی کنید به خواست خود پیاده روی کنید.
(منبع: prevention)

نتایج باور نکردنی ۳۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ