۵ اشتباهی که باعث پیری پوست می‌شوند

مهرناز زاوه
اگر می‌توانید با رعایت یک روال ساده از پوست خود مراقبت کنید، دیگر لازم نیست پول زیادی را صرف محصولات آرایشی و یا سالن های زیبایی کنید. در ادامه، دکتر مگنا گوپتا که یک متخصص زیبایی است، شما را با ۵ اشتباهی که باعث پیری زودرس پوست می‌شوند، آشنا می‌کند.

اگر می‌توانید با رعایت یک روال ساده از پوست خود مراقبت کنید، دیگر لازم نیست پول زیادی را صرف محصولات آرایشی و یا سالن های زیبایی کنید. در ادامه، دکتر مگنا گوپتا که یک متخصص زیبایی است، شما را با ۵ اشتباهی که باعث پیری زودرس پوست می‌شوند، آشنا می‌کند.
۱. عدم تجدید ضد آفتاب هر دو ساعت یک بار: ممکن است از بهترین ضد آفتاب موجود در بازار با بهترین درجه SPF ممکن استفاده کنید، اما به نتایج دلخواه خود نرسید. دلایل زیادی برای این شکست وجود دارد. تجدید ضد آفتاب از اهمیت بسیاری برخوردار است. توجه داشته باشید که اشعه خورشید آن قدر قوی است که می‌تواند از پنجره اتاق به داخل نفود کرده و بر پوست شما اثر بگذارد. عدم تجدید ضد آفتاب در طول روز باعث بروز لکه‌های رنگی، کک و مک و خطوط ریز بر روی صورت می‌شود.
۲. عدم استفاده از کرم مرطوب کننده قبل از خواب: اگر قرار است در خانه بمانید، می‌توانید در طول روز نیز از مرطوب کننده استفاده کنید. حتی اگر پوست‌تان خشک نیست، بهتر است از مرطوب کننده استفاده کنید. خشکی پوست یکی از دلایل اصلی پیری زودرس است. بنابراین، هر فصلی که باشد، از استعمال مرطوب کننده چشم پوشی نکنید. استفاده از یک مرطوب کننده خوب به سلول‌های پوست کمک می‌کند هیدراته بمانند. این امر باعث می‌شود که جوان‌تر از سن واقعی خود جلوه کنید.
۳. کمبود ویتامین و مواد آلی در رژیم غذایی: مصرف بیش از اندازه چربی و میان وعده‌های ناسالم همان اندازه که به معده آسیب می‌رساند، بر پوست شما نیز اثر خواهد داشت. لکه و جوش از جمله خطراتی هستند که عادات غذایی ناسالم، شما را در معرض آنها قرار می‌دهند. تغذیه نامناسب می‌تواند شما را مسن‌تر از سن واقعی‌تان جلوه دهد. سعی کنید یک رژیم غذایی مغذی برای خود تنظیم کنید که سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند کاروتنوئیدها، توکوفرول، فلاونوئیدها، ویتامین (A، C، D و E)، اسیدهای چرب امگا۳، پروتئین و لاکتوباسیل باشد که برای پوست مفید هستند.
۴. عمل‌های زیبایی نامناسب: بسیاری از افراد عاشق این هستند که پوست‌شان را یک یا دو درجه روشن‌تر کنند. عمل‌هایی که برای سفید کردن پوست انجام می‌گیرند، در بلندمدت اثرات منفی خواهند داشت. برخی از سفید کننده‌های غلیظ باعث می‌شوند که رنگ طبیعی پوست از بین رفته و علائم پیری زودرس آشکار شوند.
۵. پاک نکردن آرایش: پاک کردن آرایش قبل از خواب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس از یک روز سخت کاری، ممکن است وسوسه شوید که بدون پاک کردن آرایش به تخت خواب‌تان بروید. اما مراقب باشید! عدم پاک کردن آرایش قبل از خواب می‌تواند آثار فاجعه‌باری داشته باشد. گرد و خاک و آلودگی در طول روز در منافذ پوست لانه می‌کنند. بنابراین اگر صورت خود را تمیز نکنید، منافذ پوست بسته مانده و در طولانی مدت پیر و سالخورده جلوه خواهید کرد.
(منبع: thehealthsite)

نکات مهم برای جلوگیری از پیری زودرس پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ