کدام روش‌های طبیعی سفید کردن دندان واقعا موثرند؟-قسمت دوم

مهرناز زاوه
اسیدهای ملایم مانند اسید مالیک موجود در توت فرنگی به دندان‌ها آسیب نمی‌رساند. اما سرکه سیب در لایه عمیق مینای دندان نفوذ کرده و به آن آسیب می‌رساند.

در ادامه‌ی قسمت اول نظرات دکتر اوچنو اوکویه، مدیر بالینی گروه دندانپزشکی لندن را درباره روش‌های طبیعی سفید کردن دندان می‌خوانید.
پوست سفید پرتقال
ادعا: پوست سفید پرتقال حاوی دی-لیمونن است که پس از ۳ هفته استفاده از آن می‌توانید لکه‌های موجود بر سطح دندان‌های خود را بر طرف کنید. پوست اصلی پرتقال را کنده و سعی کنید پوست سفید آن را تا حد امکان نگه دارید. سپس، پرتقال را از بخش پوست سفید بر روی دندان‌های خود بمالید و اجازه دهید که آب پرتقال به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بر روی دندان‌هایتان بماند. در آخر دندان‌های خود را مسواک بزنید تا پوست و آب پرتقال شسته شوند. در صورتی که چند هفته از این روش استفاده کنید، دندان‌هایتان به مرور سفیدتر خواهند شد.
نظر دندان پزشک: منفی. اغلب دندان پزشکان نسبت به مصرف آب میوه حساس‌اند و توصیه دارند که آب میوه با نی نوشیده شود. اسید سیتریک پرتقال به مینای دندان آسیب می‌رساند. این آسیب می‌تواند باعث پوسیدگی دندان شود. اگر سطح آسیب به لایه داخلی دندان برسد، موجب درد و حساسیت بالای دندان‌ها خواهد شد.
پوست موز
ادعا: پتاسیم، منیزیم و منگنز موجود در موز به حذف لکه‌ها از سطح دندان‌ها کمک می‌کنند. پوست یک موز رسیده را بکنید و بخش داخلی آن را به مدت ۲ دقیقه روی دندان‌هایتان بمالید. پس از ۳ هفته دندان‌های سفیدتری خواهید داشت.
نظر دندان پزشک: مثبت. اگر پوست موز را روی دندان‌های خود بمالید، مثل یک لایه‌بردار ملایم عمل می‌کند و لکه‌های سطحی دندان را بر طرف می‌سازد. اما پوست موز نمی‌تواند به منافذ مینای دندان نفوذ کند. از این رو، سطح پاکسازی چندان عمیق نخواهد بود. علاوه بر این، خوردن موز نیز کمک می‌کند که دندان‌های زیباتری داشته باشید.
سرکه سیب
ادعا: شستشوی دندان‌ها با سرکه سیب باعث سفیدتر شدن آنها می‌شود و از دندان‌ها در برابر باکتری محافظت می کند.
نظر دندان پزشک: منفی. سرکه سیب یک سم‌زدای طبیعی است که در ترکیب با ترشحات پانکراس در روده به یک ماده قلیایی تبدیل می‌شود. اما وقتی به دندان‌ها برخورد می‌کند، خاصیت اسیدی پیدا می‌کند. این باعث می‌شود که مینای دندان آسیب‌پذیرتر شود. اسیدهای ملایم مانند اسید مالیک موجود در توت فرنگی به دندان‌ها آسیب نمی‌رساند. اما سرکه سیب در لایه عمیق مینای دندان نفوذ کرده و به آن آسیب می‌رساند.
(منبع: dailymail)

پرسش و پاسخ‌هایی در مورد سفید کردن دندان‌ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ