روش‌هایی برای جلوگیری از تاثیر ناباروری بر رابطه عاطفی و جنسی شما-قسمت سوم

مهرناز زاوه
هر یک از شما با یک موقعیت، به شیوه‌های گوناگونی روبرو می‌شود. تنها به این دلیل که شریک (شوهر) شما درباره‌ی ناباروری گریه نکرده یا برای چند ساعت حرف نمی‌زند به معنای این نیست که آزار نمی‌بیند یا اذیت نمی‌شود.

در اینجا در ادامه قسمت اول و دوم نکاتی ذکر شده که به شما و شریکتان کمک می‌کند که تا ۹۰ درصد بتوانید رابطه‌تان را با هم حفظ کرده و بدون در نظر گرفتن نیاز به بچه‌دار شدن، نه تنها رابطه را سالم بلکه قوی‌تر و محکم‌تر کنید.
-به تفاوت‌ها و اختلافات هم احترام بگذارید. هر یک از شما با یک موقعیت، به شیوه‌های گوناگونی روبرو می‌شود. تنها به این دلیل که شریک (شوهر) شما درباره‌ی ناباروری گریه نکرده یا برای چند ساعت حرف نمی‌زند به معنای این نیست که آزار نمی‌بیند یا اذیت نمی‌شود. مردان در بدترین شرایط از مشکل دوری کرده و بسیار زودرنج می‌شوند. پس به خاطر داشته باشید که نحوه‌ی روبرو شدن او با مشکل به این شکل است.
-صحبت کنید. او نمی‌تواند ذهن شما را بخواند. اگر می‌خواهید که بیشتر از شما حمایت کند، به او صریحا این مسئله را بگویید. منظورتان از این که شما را حمایت کند چیست؟ اگر عصبانی و آشفته هستید و نمی‌خواهید آن را سر او خالی کنید و به زمان نیاز دارید تا تنها باشید، این را به او بگوید تا فکر نکند می‌خواهید او را از خانه بیرون بیاندازید. اگر در بیان احساسات خود دچار مشکل هستید، سعی کنید آن را در یک ایمیل یا نامه برایش بنویسید.
-سر این به توافق برسید که تا کجا پیش خواهید رفت. شما می‌توانید به راحتی ذخیره‌ی حساب بانکی و قید و شرط‌های ازدواج و احساسی خود را در طول دوران درمان ناباروری تمام کنید. اما بهتر است پیش از آنکه وارد چرخه‌ی درمانی شده یا این که درگیر هزینه‌های این درمان و مقدار آن شوید، با هم صحبت کنید. شاید در شروع کار ندانید چه تصمیماتی قرار است بگیرید، اما می توانید با سایر زوج‌ها از طریق یک گروه حمایتی صحبت کرده یا از پزشک متخصص بخواهید تا تحقیقات لازم را در اختیاتان قرار دهد.
-از عوامل بیرونی هم کمک بخواهید. حتی اگر مطمئن هستید که رابطه‌ی شما از پس مشکلات مربوط به طوفان ناباروری بر می‌آید، بهتر است با یک روانشناس مخصوص زوج‌ها صحبت کنید. احتمالا با جمله‌ی «کمی پیشگیری…» آشنا هستید. از طرفی می‌توانید به یک گروه حمایت کننده از افرادی که دوره‌های درمان ناباروری را سپری می‌کنند ملحق شوید.
از دیدگاه مردان
در برخی مواقع این طور به نظر می‌رسد که انگار تنها زن یا شریک شماست که دچار مشکل ناباروری شده است. یا اوست که درباره‌ی احساساتش، سلامتش و وضعیت احساسی‌اش از او سؤال می‌شود. اما شما چطور؟
احتمالات نشان می‌دهد که شما هم از این مسئله رنج می‌برید. تحقیقات اخیر نشان داده است که مردان هم در رابطه‌ی زوج‌های نابارور به خاطر این مسئله افسرده شده و دچار نعوظ ناقص و سایر مشکلات رابطه‌ی جنسی می‌شوند. متأسفانه بسیاری از مردان در این رابطه سعی می‌کنند این مسائل را در خود بریزند و بر روی برنامه‌هایی به منظور حل ناباروری تمرکز کنند که اکثرشان کمتر از حد مطلوب بوه و می تواند به رابطه آسیب وارد کند. بنابراین سعی کنید درباره‌ی احساسات خود با شریکتان صحبت کنید چون کمک می‌کنید بتوانید احساسات خارج از کنترل خود را جمع و جور کنید. 
(منبع: healthywomen)

مهمترین عوامل ناباروری در زنان کدامند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ