نکاتی که باید درباره مژه مصنوعی بدانید

مهرناز زاوه
اغلب برایتان پیش آمده که برای پرتر نشان دادن ظاهر چشمانتان٬ از ریمل استفاده کنید. اما برای داشتن چهره‌ای گیراتر٬ استفاده از مژه‌های مصنوعی هم می‌تواند یکی از گزینه ها باشد.

شاید برایتان جالب باشد که اطلاعاتی درباره‌ی مژه‌های مصنوعی داشته باشید. اغلب برایتان پیش آمده که برای پرتر نشان دادن ظاهر چشمانتان٬ از ریمل استفاده کنید. اما برای داشتن چهره‌ای گیراتر٬ استفاده از مژه‌های مصنوعی هم می‌تواند یکی از گزینه ها باشد. این مژه‌های مصنوعی باعث افزایش حجم مژه‌ها می‌شود. در اینجا به نکاتی درباره‌ی آنها اشاره می‌کنیم.
عرض و درازا
برای داشتن یک جفت مژه‌ی مصنوعی خوب٬ حواستان باشد که عرض مژه‌ها را در نظر داشته باشید و توجه داشته باشید که بلندتر از مژه‌های شما نباشد. بهترین کار انتخاب رشته‌های نازک‌تر است که قرار دادنشان بر روی مژه‌ها آسان تر بوده و اصلا نشان نمی‌دهد که مصنوعی هستند.
شکل مدور با طول متوسط
اگر می‌خواهید مژه مصنوعی انتخاب کنید که چشمانتان را بهتر از حالت عادی نشان دهد٬ باید بدانید که این مژه‌ها تنها برای تقویت شکل چشم‌هایتان هستند. پیش از آنکه آنها را بخرید٬ بهتر است آنها را به عنوان آزمایش روی پلک‌های خود قرار دهید. اگر دچار شک شدید٬ جفت‌هایی با طول متوسط که تقریبا شکل مدوری دارند می‌توانند گزینه‌ی خوبی باشند.
عوامل مهم مربوط به چسب
بهترین گزینه٬ استفاده از چسب‌های بدون شیرابه است. در این مورد شما با یک بافت پوستی یا خود چسب طرف هستید٬ بنابراین بهتر است ترکیبات آن را اول چک کرده و بعد با کمک پزشکتان آن را درست کنید.
اندازه و نوع 
مژه‌های طبیعی
حجم آنها متوسط بوده و معمولا نازک و ظریف هستند. این مژه‌ها چندان مشخص نبوده و برای یک روز می‌توان از آنها استفاده کرد.
مژه‌های تکی
اگر می‌خواهید میزان ضخامت و عرض مژه‌ها را کنترل کرده و یا اگر با توجه به اندازه‌ی چشمتان در استفاده از آنها مشکل دارید٬ مژه‌های تکی بهترین گزینه هستند. البته استفاده از آنها زمان بیشتری می‌برد چرا که باید آنها را یکی یکی روی خط مژه‌ها قرار داده و مراقب باشید که چه میزان چسبی انتخاب می‌کنید.
مژه‌های کامل یا با طول یکسان
اگر به دنبال استفاده از مژه‌های کامل هستید یا می‌خواهید مژه‌هایی استفاده کنید که چهره‌ی شما را بیشتر نشان دهد٬ استفاده از مژه‌هایی با طول کامل می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. در واقع بیشتر حس و حال کلاسیک به شما خواهد داد. می‌توانید برای داشتن ظاهری باوقارتر٬ نوک آن را با ریمل کمی خم کنید.
مژه‌هایی با طول کوتاه-بلند
این مدل از مژه‌ها دارای نوکی کوتاه و بلند هستند. این مژه‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و چهره‌ی شما را جذاب‌تر می‌کنند. این مژه‌ها خصوصا برای مراسم یا رویدادهای خاص گزینه‌ای بسیار عالی هستند.
برای برداشتن این مژه‌های مصنوعی:
-به آرامی آن را از وسطش بکنید.
-برای رها شدن از شر چسب از مژه‌ها و خط مژه٬ از یک سیلیکون آرایشی استفاده کرده و بعد پاکش کنید.
-از خیس کردن نوار مژه خودداری کنید و سعی کنید با دقت و احتیاط چسب را از آن جدا نمایید.
-به خاطر حفظ سلامتی و بهداشت٬ بهتر است از یک جفت مژه‌ی مصنوعی بیشتر از چهار تا پنج بار استفاده نکرده و از استفاده‌ی مشترک آن با دوستانتان خودداری کنید.
منبع: thehealthsite

آیا استفاده از مژه مصنوعی عوارض دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ