توصیه‌هایی برای داشتن پوست زیبا-قسمت اول

مهرناز زاوه
پیری پوست، مانند بسیاری از پدیده‌های فیزیولوژیکی نتیجه مجموعه‌ای از موارد است و در این میان تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد این فرآیند ژنتیکی است.

پیری پوست، مانند بسیاری از پدیده‌های فیزیولوژیکی نتیجه مجموعه‌ای از موارد است و در این میان تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد این فرآیند ژنتیکی است. ممکن است سرچشمه جوانی وجود نداشته باشد، اما چیزی که می‌خوریم و نحوه برخورد ما با خودمان می‌تواند از پیری جلوگیری کند و یا برعکس به پیری زودرس بینجامد. بدن ما برای مبارزه با آسیب‌ها به مواد مغذی مناسب نیاز دارد و این موضوع در مورد پوست هم صادق است. پوست شما از بدنتان محافظت می‌کند، اما این تمام داستان نیست. پوست ظاهر شما را به دنیای بیرون نشان می‌دهد. وقتی در سلامت کامل هستید، پوست نمایانگر زیبایی است. تصمیماتی که در طول روز می‌گیرید، از غذایی که می‌خورید، تا جایی که می‌روید و احساسی که دارید، بر پوست شما اثر می‌گذارند. با این حال، می‌توانید با رعایت نکات زیر از پوستی جوان، سالم و عاری از چین و چروک برخوردار باشید.
غذایی که می‌خورید، بر صورتتان اثر می‌گذارد
رژیم غذایی خود را کنترل کنید. مصرف ویتامین C و حذف چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها از رژیم غذایی پوست شما را از پیری زودرس مصون می‌دارد. تغییر رژیم غذایی بر ظاهر شما اثر می‌گذارد. مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان، مانند ماهی، میوه و سبزیجات نیز وضعیت ظاهری شما را بهبود می‌بخشند. برخی از محققان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از بروز جوش باید کربوهیدرات‌های پیچیده (مانند غلات سبوس دار و پاستا) و پروتئین‌های سالم مصرف کنیم.
خوردن ویتامین
کرم‌های ضدپیری اغلب حاوی ویتامین C یا E هستند. اما بهتر است با مصرف این آنتی اکسیدان‌ها به آنها اجازه دهید که از درون عمل کنند. خوردن غذاهای سرشار از ویتامین  C و E و سلنیوم کمک می‌کند که از آسیب‌های ناشی از نور خورشید در امان باشید. این ویتامین‌ها از بروز علائم پیری مانند چین و چروک و تغییر رنگ پوست جلوگیری می‌کنند.
بدوید و از پیری پوست فرار کنید
ورزش مزایای بسیاری دارد که حتی پوست شما را نیز شامل می‌شوند. ورزش کردن با افزایش گردش خون، به تغذیه پوست کمک می‌کند. افزایش گردش خون باعث می‌شود که اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست برسد و کلاژن بیشتری تولید شود؛ ترکیبی که از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند.
شستن پوست
پوست شما در طول روز در معرض انواع آلودگی‌ها مانند دود سیگار، اگزوز خودروها و گرد و غبار موجود در هوا قرار می‌گیرد. بنابراین برای سالم نگه داشتن پوست باید آن را تمیز نگه دارید. بسته به نیازهای شخصی خود می‌توانید از یک صابون یا اسکراب ملایم برای زدودن سلول های مرده پوست استفاده کنید. استعمال کرم‌های رتینوئید و مرطوب کننده نیز توصیه می‌شود.
منبع: webmd

آیا بخور برای طراوت پوست مفید است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ